Kära dagbok!

Låt mig behålla förståndet och hälsan åtminstone en dag till. Det kliar i näsan, svider i öronen och jag blir svettig av att andas. Har hostat och haft mig inatt. Jag ska vara på benen imorgon. Jag ska skriva tentan imorgon om så Robban ska köra mig dit och bära mig in.

Förståndet har i och för sig varit ointakt ett längre tag men det har förvärrats utav distansstudierna. Imorgon när tentan är skriven ( vare sig det går bra eller inte) ska jag dricka ett glas bubbel. Jag tror jag kommer att gråta en skvätt också.Jag har ett mantra i huvudet hela tiden. Jag kan, jag klarar detta, jag kan, jag klarar detta……… Även om det just nu känns som att jag inte kan ett prutt. Inte ett endaste litet prutt alls.

Därför blir mantrat extra viktigt.Jag fokuserar på hur jag går in i klassrummet, packar upp hela matsäcken och kaffet. Sedan sätter jag mig med 100% fokus och gör mitt allra, allra bästa. Och det ska gå bra.Är urnöjd om jag får ett G på denna del.

Dagen har ägnats åt………studier men i lugnare tempo än innan. Jag ska strax bege mig till grannorten för att hämta Flora fina på förskolan ( läs dagis). Och jag uppskattar verkligen det arbete som personalen gör trots ordet dagis. Florisen äger själv ”Gagis”. Vi ska göra pizzasallad och kramas. Och jag ska naturligtvis även kramas med killarna.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Okategoriserade, tenta, Tenta Ångest. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kära dagbok!

  1. lena skriver:

    Jag håller tummarna och önskar dig en massa lycka till! Och varför nöja dig med ett glas bubbel, ta två!!!
    Kram Lena

Kommentera

