Tant är slut!

Jag är helt sopslut idag. Är förkyld, blir svettig av att tugga tuggummi. Denna vältränade kvinna känner sig som en väldigt slagen hjälte. Nu får ni gärna tycka liiiiiite synd om mig. Vaknade 06.15 med rå ångest och var övertygad om att tentan är körd. Hur kan jag vuxna människa lägga ner så mycket energi på något sådant? 06.30 satt jag i sängen och drack kaffe. Pladdrade så maken inte hade en chans att somna om. Det känns bättre när man lättar sitt hjärta. Maken fick lov att lyssna. Vid nio på morgonen var vi ute och gick med farbror. vi gick väldigt sakta. Jag som i vanliga fall går med raska steg sa efter en stund : ” Kan vi gå hem. Jag orkar inte”. Jag kunde hålla förkylningen på halster tills tentan var gjord. Sen anföll den och jag  kapitulerade.Hade inget att sätta emot.

Grejen är den att när jag blir sjuk vad det än är så landar det även i tarmolainen. Det räcker inte med tjockskalle och snoreri , snorera. Det ska tillbringas en del tid på muggolainen också. Att gå ut och gå kan vara rejält spännande. Jag har sovit mig lite middag och har faktiskt tagit mig in i duschen då vi ska på middag hos Robbans föräldrar. Jag har ringt och kollat att det är ok att jag kommer. Svärmor undrade om jag har influensan? Det har jag inte. Då konstaterade hon att hon möter mig i dörren med en whiskey. Whiskey tar bort allt (enligt svärmor). Jag frågade om hon är ute efter att fylla en arm stackare? Jag konstaterade nyss för maken att barn är skruttiga, tanter är skröppliga.

Igår tog vi oss en tur till Thuns. Jag älskar Thuns. De älskar mig. Jag har varit där en del. Jag har två riktiga favorit butiker på landet. Thuns och Ebbaskor. Ebbaskor ligger i Östhammar 2 mil bort från mig. I stort sett alla mina skor är från Annelie.Igår shoppade jag 3 plagg från Sisters Point. Även maken gav sig på lite shopping . Nu känns plånboken inte så tung att bära.

Njut av helgen vänner. Jag ska inta ryggläge. Är överlycklig över att slippa laga mat idag.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Okategoriserade, Shopping, Tant, Tant Asta, Thuns. Bokmärk permalänken.

Kommentera

