Man Flu de lux.

Den här förkylningen är inte att leka med. Jag blir som inte av med den. Det som stör mig mest är att jag är så gripande trött. Jag kan sova hur mycket som helst. Jag som är så bra på att tala om för andra hur de ska vara rädda om sig är ganska kass på att lyssna på mig. Men igår och idag har jag mest verkligen bara varit. Kroppen vill inget annat.Jag sov över en timme på eftermiddagen idag. Först gick vi en sväng i solen. Sen la jag mig och somnade som en liten Nasse gris.

Nu ska jag installera mig framför teven. Imorgon åker vi till Uppsala för en trevlig Brunch med Helena, Rickard och Jonna på Oasia. Det är en av mina chefer på Tränanära som öppnat en restaurang med fokus yoga och god mat. Jag ser mycket fram emot det. Idag har jag även beställt en bok som handlar om den ”Autoimmuna Kokboken”. Jag gör vad som krävs för att må än bättre i min mage. Ikväll åt vi grillade kycklingspett med tunt skivad sötpotatis som vi hade olja, vitlök och salt och peppar på. Till det gjorde jag en Guacamole med massor, massor av koriander.

Ha en härlig lördag kväll.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i man flu, Mat, Okategoriserade, paleo, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

