Kämpade mig igenom

Gårdagen i skolan. Bitvis var det otroligt tungt men med fina vänner som månar om mig och som får mig att skratta gick det bra. Inatt har jag även sovit något bättre. Vi år god mat på Tzatziki igår kväll. Skrattade massor. Det är länge sedan jag skrattade så mycket som jag gör nu. Ett skönt gäng av människor som ger så mycket energi och glädje. Inte bara jag som är en knäppgök. Vi är många ;).

I morse började jag väcka en 14 åring kl 07.00. Inte förrän 07.40 steg han ur sängen. Då ska gossen hinna med frukost och tandborstning. Han kom iväg och det gjorde även farbror och jag. Vi tog vår 5 km runda i skogen , vid dammen. Nu har jag yogat ca 30 minuter och ska strax in i duschen. E ska vara hos tandläkaren mitt på dagen idag. Mormor kör. Jag tror vi ska passa på att fika i Alunda. Kondiset där har jag spenderat många timmar av skolk på. Jag gick hela högstadiet i Alunda. Det var typ på stenåldern, innan Hedenhös. Lite tråkigt är det allt att gå på kondis och inte äta något av det de har att erbjuda. Men E kan äta .

Den här helgen ska jag arbeta extra på att andas lugnt, yoga, fokusera på att ta det lugnt. Ingen stress, ingen press och meditation. Kroppen ska återgå i balans.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Moltas, Okategoriserade, skolan, Vänner, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

