Rena rama ”Guckan”

I hela huvudet just nu. Vi har studerat sedan den 21/9-15 utan någon ledighet. Vi hade i och för sig 7 dagar runt jul men tentade direkt efter så då läste vi. Just nu är min hjärna trött. Ni andra som läst länge säg gärna att även ni hade svackor.Vi läser nu terminologi. Det är en himla massa Latin och Grekiska. Vi ska även kunna Nominativ, genitiv, diftonger och deklinationer. Vi ska veta hur de uttalas, hur olika bokstäver låter olika i förhållande till hård eller mjuk vokal. Är det ett maskulint ord eller ett neutrum? Och min hjärna säger åt mig i lugn och lite retsam ton ” Skit i allt”. Gå och lägg dig, träna, laga mat, tvätta och surfa runt lite. Men! vad du gör så läs ingenting. Den 12/4 har vi tenta. Sista tentan för den här terminen . Vecka 17 går vi på praktik. Behöver jag ens säga att jag längtar?

På måndag ämnar vi ses i skolan för att studera tillsammans. Slå våra kloka huvuden ihop. Då ska jag även passa på att frisera mig lite så jag är respektabel i Påsk. Jag är absolut ingen påskis. Tar kanske eventuellt fram en tupp eller två. Har ett par höns också ( i porslin) . Äger inga påskgardiner , inga gula dukar och inget sådant alls. Har någon gång haft påskris. Påsken har ingen större innebörd för mig. Jag åker till Lina och äter gott och kramas. Barnen får påskägg och blir socker höga ;).

På förmiddagen idag hade jag förmånen att ha besök av en skolkamrat som var i Gimo på visit. Jag bjöd på brunch och vi tjattrade i dryga två timmar. Vinkar till Ida <3. Tiden går snabbt när man hat trevligt. Ida är 25 år och Tant är många flera år. Men vi funkar utmärkt ändå. Jag glömmer oftast bort hur gammal jag är. Chocken kan komma när jag passerar en spegel. Jag är väl medveten om min ålder när det kommer till kläder. Magtröjor går bort. Men det är verkligen så att jag är samma Anne på insidan. Klokare , tryggare och på utsidan mer sliten. Mamma pratade om det när hon levde. Och min fina Granne Lisa 88 år säger samma sak. Vi är endast människor till den dagen vi dör. Åldern kan vi väl bestämma att vi struntar i.

Maken rasslade just in en sväng innan han åkte till frissan. Glömmer aldrig när min brorson för många år sedan konstaterade att R har en så kallad ” Boppers frisyr”. Vi pratade frisyrer och Jonathan har alltid månat extra om sitt hår. När han tittar på R och verkligen säger att : Du, Robban har ju en sån där Boppers frisyr, låg jag under bordet och grät av skratt.Maken tog på sig keps då.

Ikväll är det gymmet som gäller. Nu ska jag fundera ut någon form av middag.

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Make, Okategoriserade, skola, skolan, surtant, tant, Tant Asta, Vänner, vänner'vänskap. Bokmärk permalänken.

Kommentera

