Träning på ny nivå.

Idag har min bror med sambo varit här för att hjälpa oss med vår gymträning. Jukka är coach på Crossfit Norrtälje och utbildad instruktör. Hanna som är hans sambo är jätte duktig och har tränat mycket och relativt länge. Robban och jag fick köra basic övningar så som marklyft, frontböj, militärpress och bänkpress. Jag har aldrig tidigare lyft så tungt som idag. Det är nu jag förstår att jag fegat lite innan. Jag är starkare än jag tror. Maken ska vi inte diskutera. Han är hur råstark som helst. Nu fick vi lära oss rätt teknik, att göra rätt är A och O för att inte skada sig och för att kunna lyfta tungt. Så otroligt roligt och givande. Jag är glad i hela själen och kroppen 🙂 . Nu kommer vi att få träningsprogram av dem som vi ska köra efter. Jag rehabtränar mina axlar och min ländrygg samtidigt. Det ska vävas in i programmet.

Är det så att någon känner att de vill ha en PT som hjälper de i sin träning så hör av er till mig så återkopplar jag till Jukka & Hanna.

Hur gick det då med min skoluktnings runda igår? Jo, tack! Det blev billigt då jag inte köpte något alls. Blev tveksam till vad jag behöver och vill ha. Så kan det gå. Hittade snygga rosa boots, fina bruna kilklacks skor i beige och ett par ursnygga skor i nästan som en träskomodell från Vagabond. Jag väntar och ser vad jag saknar i garderoben när solen börjat värma. Jag vet att när värmen slår till flippar jag runt i mina flipflop skor från Crocs. Ni vet såna där mellantårna skor. Har haft mina i minst tre år och älskar de.

Om en liten stund ämnar jag landa i köket med en bok om Penultima och deklinationer.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i bror, Make, Okategoriserade, PT, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

