Ni vet känslan

När allt bara känns bra. När du som myser inuti och det bubblar av lycka. Den känslan ska man ta vara på. Jag har varit i Uppsala och pluggat mig lite. Åkte till frisören och piffade mig lite. Syns knappt att hon gjort något. Mitt hår mår bra. Vilken glädje. På väg hem från Uppsala ringde Lina. Vi pratade om påsken och om barnen. Lina är ren glädje. När vi väl kom hem så fixade vi mat. Jag gjorde i ordning wraps. Smeten är endast ägg och fiberhusk. Jag fyllde de med tonfisk som jag guckade ihop med creme fraice och kryddor.. Till det åt vi olika grönsaker. Det var första men inte sista gången vi åt det i denna familj.

Sen började alla hojta om skatteåterbäringen. Jag vet att jag får betala tillbaka. Trodde jag skulle få en rejäl smäll. Det blev några tusenlappar men mindre än det jag trott.  ”Halleluja” för det. Att vara student är ju rätt armt och fattigt. När födan väl landat i våra kroppar samlade vi ihop oss och for och tränade. Som jag tjatat på mannen i mitt liv om träning. Och det är helt fantastiskt roligt att träna tillsammans. Nu är vi hemma, svettiga och trötta men glada båda två. Jag älskar som honom  lite extra nu när vi svettas tillsammans. Han kommer att gå från ständigt trött till en pigg och vältränad man. Min bror har piskan i ryggen på oss.

Nu ska ryggan packas till imorgon. Det är böcker, kaffekopp, bestick och alla måltider. ( de packas imorgon).Jag är fortfarande överväldigad över alla hungriga individer i min klass.Jag känner mig inte alls utanför.I morse lärde jag mig också att jag bör hålla mig till en stor mugg kaffe innan jag åker buss. Innan bussen var framme på stationen var jag säker på att jag skulle kissa på mig. Visste att jag har en femma i fickan. Rusade in på stationen och tänkte: ”Snälla låt det vara ledigt!” Det var det men det kostade en tia och det hade jag inte. Tur att tant har bra knip säger jag.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossträning, kaffe, LCHF, Lycka, Okategoriserade, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

