Glad Påsk!


Det kan vara så att mitt huvud nu börjat lösa Latinska problem nattetid. Jag ligger fortfarande vaken på nätterna och kommer på saker som varit svåra dagtid. Nu försöker jag vända det som varit problematiskt med lite sömn till något positivt. Kan hända att även detta med deklinationer kan bli något jag förstår lite utav i allafall.

Idag är det middag med Lina och familjen. Igår var det middag med min svågers familj och mina svärföräldrar. Imorgon äter vi med Min bror och hans sambo. Himla smidigt. Jag lagar ingen mat. Jag äter bara.Hos Lina har vi knyt så lite har jag fått jobba.

Vi tränade ben och bål igår så båda går omkring med lagom skön träningsvärk. Så här kan ett schema för mig se ut för en dag:

Uppvärmning
valfritt
+ 3 varv:
15 magliggande benlyft på bänk (nr.5 rehab)
15 knäböj på bosun
vila efter behov

A) 6-8 Knäböj m. skivstång x3
vila 3 min/set

B1) Benspark (maskin) 8-10 reps
vila 30
B2) 10 utfallssteg med en 8kg hantlel/hand
vila 60 x4

C1) Arch hold 20-40 s
vila 30
C2) Front lean rest 30-40 s
vila 30
C2) Bent hollow body hold 20-40 s
vila 30 x3

AMRAP 3
burpees
– gör så många du hinner, räkna!

Jag gjorde 29 burpees på 3 minuter.Käner mig nöjd då jag sällan eller aldrig kör burpees längre. Nu tycker Jukka & Hanna tydligen att jag ska ändra på det. Och jag säger det igen. Vi har så roligt tillsammans maken och jag. Jag kan dock inte ge honom konstruktiv kritik då han biter huvudet av mig. Jag överlämnar det till de som ger oss programmen. Vi kör heller inte samma träningsprogram då vi är helt olika individer.

Solen strålar från en klar himmel. Jag ska dammsuga och piffa innan jag åker till familjen. Inga böcker idag. Idag är det studiefritt. Viktigt att återhämta sig även i hjärnkontoret. I dag spär jag på oxytosin kontot med kramar och njuter av att vara med de jag älskar mest på denna jorden.

 

Glad Påsk alla fina vänner. Ta hand om er ordentligt. Njut av livet.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossträning, familj, Familjen, kärlek, Make, Okategoriserade, påsk, Styrketräning, Träning, Träningsvärk. Bokmärk permalänken.

Kommentera

