Svättlana……

Nytränad Svättlana i trikå med hårfärg i sitt hår. Har tränat axlar och bål. Har slitit och svettats. Läst A system och B system i Latin. Rabblar Us …….A….Um med mera. hjärncellerna sliter. Älskar att arbeta med både kropp och knopp. Maken var en sann gentleman och hjälpte mig med att färga min utväxt. Han tycker absolut inte om det men han gjorde det. Det mina vänner är kärlek det.

Jag är lätt bekymrad då mina blodådror i händerna går sönder. Jag tar tag i en hantel och det smärtar till. Häromdagen tog jag bara en matkniv och ådran sprack. Det gör ont . Min hud är som tunt pergament papper. Hela min kropp ser ut att vara från Apollons tid. Jätte finrynkig och torr är huden. Små sår poppar upp lite överallt. Och allt detta pga min medicinering.Jag drog ner på mina immundämpande läkemedel i några dagar. Tog bort en halva som jag tar till natten. Efter 3 dagar resulterade det i galen tarm med blödningar.Grejen är den att en tanke slagit mig. Om jag blöder så lätt i mina händer. Hur mycket stryk har ådrorna i resten av kroppen tagit av cellgifterna?

På måndag ringer jag sjukhuset och diskuterar alternativ. Jag vill bli gammal, utan trasig hud. Samtidigt orkar jag inte med att ha ständig oro över om jag ska hinna till toan eller inte. Det slipper jag med den här medicinen. Ibland kan det gå tokigt men väldigt sällan.Min mage är verkligen jätte känslig. Jag får noga tänka efter vad jag äter och inte.

Imorgon äter vi brunch med Helena och Rickard samt Jonna i Uppsala. Vi ska på Kitchen and Table. Vilket jag verkligen ser fram emot. Nu ska Svättlana stiga in i duschen och tvätta bort överflödig färg. Sen ska hon äta hur mycket mat som helst. Sen vi började styrketräna så här mycket är jag hungrig med extra stort H!

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Brunch, Crossträning, Okategoriserade, Styrketräning, Träning, Ulcerös Colit, Vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

