Teflonhjärna, brunch och intercom

Vi har idag brunchat i Uppsala på Hotell Gillet, Kitchen and Table. Det gjorde vi med våra goda vänner Helena och Rickard. Helenas dotter Jonna var också med. Nu har vi brunchat oss igenom Skarholmen, Oasia och Kitchen and Table. Min favorit är Skarholmen. Fantastisk miljö och god brunch. Dessutom har jag yogat på plats innan jag intagit den goda maten. Idag drack jag ett glas bubbel till brunchen. Vardagslyx när den är som bäst.

Vi kom hem, mina böcker åkte fram och det gjorde även teflonhjärnan. Jag hamnade i koma, höll på att somna. Kom inte ihåg ett skrutt av det jag läst de senaste veckorna. På med paltorna och ut i friska luften. Det hjälpte föga. Istället knallade jag in i badrummet och försåg håret med Olaplex. Jag har nu hört så mycket gott om det så jag shoppade mig i Uppsala innan hemfärd. Tvätade håret i med Olaplex. För att det skulle få en bättre effekt så kammade jag i det från rot till topp och sen på med gladpack och en buff. Jag var bedårande söt. Gladpacken prasslade fint under buffen. Maken fick en smärre chock när han kom hem. Nu återstår att se om produkten fyller min förväntan.

Vi har under många år pratat om att investera i ett Intercom. Ett headset så vi kan prata med varandra när vi åker hoj. Maken har varit mera på än jag. Jag blev nämligen snål. Samtidigt så var Robban tveksam då jag låter jämt! Ja, det får han stå för. Jag kan vara tyst små korta stunder ibland. Han oroar sig mest för att jag ska sjunga hela tiden. Det är nämligen så att om jag ser en ko så sjunger jag om kor eller ser jag en fågel så sjunger jag om det. Min hjärna funderar så. Jag sjunger ofta, gärna och inte allt för illa.Jag hoppas det finns någon knapp han kan trycka på och stänga av mig om jag är för mycket.Ska bli fantastikst roligt att kunna kommunicera på våra långre turer. Som jag längtar till hojsäsongen.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Black Pearl, Brunch, Make, MC, Okategoriserade, Olaplex, studier, Vänner, vänner'vänskap, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

