Hur tänker människor?

Eller tänker de alls? Debatten om att äta bra mat eller inte har blossat upp. Är LCHF farligt för oss människor? Äter de som äter LCHF bara fett? Kan inte alla bara få äta det de mår bra utav?  Varför i hela fridens dagar måste människor vara så elaka mot varandra? Jag blir rädd av att läsa det som skrivs i olika trådar på FB och i tidningar, Instagram mm.

Jag äter bra mat med bra råvaror och mår bra utav det. Kunde jag skulle jag leva helt ekologiskt. Just nu är det lite för dyrt för min kassa. Jag önskar alla föräldrar gav sina barn så lite socker som möjligt. Vatten istället för sockrad läsk. Nyttigt snacks istället för kilovis med godis. Man behöver inte förbjuda allt. Men att överkonsumera socker och gluten är inte bra för någon.

Jag har förmånen att äta Vildsvinskött. Det är fantastiskt att veta att det verkligen kommer direkt från naturen. Jag är också oerhört glad över att jag slipper skjuta den. Inte min grej liksom.

Det som skrämmer mig mest är verkligen allt hat som blossat upp. Skärp er för sjutton , vuxna människor. Inte underligt att det pågår krig där ute med tanke på tonen på nätet.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Glutenfritt, LCHF, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

