Hipp Hurra för mig idag.

Jag fyller ännu mera tant idag. Men tänker absolut inte låtsas om det. Det går ju ändå inte att göra något åt. Åren går men glädjen i livet består. Snart kommer La liga med Mamma Lina i spetsen. Igår var bror med sambo här. Lina och terroristerna sov här från fredag till lördag. Att ha 4 barn här på middag var spännande. Det hade hänt något med killarna. De åt slut på allt! Som att slänga ut ett kött stycke åt pirayorna. De lär ha och få ett än mer digert matkonto i det huset. Vi kramades, skrattade, drack bubbel och njöt av att umgås. Thudor väckte oss 04.45. Han har aldrig i hela sitt 6 åriga liv varit så nära döden. Det är ett som är säkert. Jag hade somnat runt halv ett på natten. Thudor sover aldrig någonsin länge hos oss. Hemma ligger han och trynar längst av alla den lilla grisen.

Maken och jag tog bilen till björnskogen igår. Han skulle kolla om det varit grisar vid åteln. Jag satt för säkerhets skull kvar i bilen. Och för extra säkerhet så tutade jag ett par gånger. Ville inte stå öga mot öga med nalle lufs. Efter ett intensivt dygn med Terroristerna så somande jag ovaggat, tidigt igår kväll. Tyvärr sover jag inte ordentligt nattetid ännu men någon gång ska det väl vända.

Idag började jag dagen med yoga. Yogade mig igenom mina chakran för att väcka kroppen ordentligt. Skulderbladet och vänster axel har repat sig efter den tuffa träningen i torsdags. Lunchade med maken nyss och när jag ätit upp maten konstaterar han att:”Jag har mat i mungipan och lite på underläppen”. Är det nu det går utför? Nu slutar jag märka att jag har mat runt munnen och börjar dregla, eller var det bara otur? Jag känner mig inte en dag äldre bara tröttare.

Strax kaffe och glutenfri tårta. Huset fullt med ungar och hundar och kärlek. Precis så som det ska vara.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Make, Okategoriserade, Styrketräning, Thudor, träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

