Utmattad.

Jag vaknar upp helt svettig men kall. Ensam i min kropp jag är

Känner inte alls den glädje jag kände. Ångesten äter mig nu och här.

Ljuden som låter mer än ljud ska låta. Ljuset som lyser i ögonen av ljuset så våta. 

Stegen så tunga som aldrig förr. Jag borde resa mig. Borde ta ett steg utanför min dörr.

Bröstet som andas, andas inte alls som jag vill. Hjärtat hamrar även när jag ligger still.

Pulsen är högre än någonsin förr. Jag borde egentligen ta steget utanför min dörr.

Jag svettas, fryser inget är som det var. Livet som fanns hos mig. Finns inte längre kvar.

Jag lär mig att andas djupa andetag. Får vila i mig själv så stilla. Så sakta, så sakta. Dag efter dag.

Hämtar kraft i naturen, sjunger när ingen hör. Slappnar av i själen. Jag minns hur man gör.

Så sakta, så sakta jag andligt tar in. Att stressen i själen gjort hål i kroppen min.

Ty jag är bara människa som utvecklas stilla. Jag glömde det ett litet tag. Ville mig inget illa. 

Nu jag helnar i stunden. Andas i min meditation. Nu är det jag  som styr min egen situation. 

Kärlek är ordet som leder mig rätt. Kärlek till jaget på mitt eget sätt. Jag famnar mig själv så stilla. Tar hand om barnet det lilla. 

Så sakta all kraft återvänder. In i ljuset jag sträcker mina händer. Ingenting kommer vara som förr. Jag tog steget utanför min dörr. 

I kärlek/ Anne

2016-04-29

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utmattad.

  1. Elvira skriver:

    Så fint du beskriver dina känslor.

Kommentera

