Rullsand och så lite svält.

Vi har i helgen ställt upp vårt andra hem. Husvagnen är nu på sin alldeles egen plats på Rullis. I lördags åkte vi dit med vagnen och idag monterade vi tält. Vi sov dock inte kvar av flera anledningar.Valborgsmässoaftonen tillbringade vi med goda vänner.

Idag satt vi och diskuterade om vi skulle åka upp och montera tält. Hursom så for vi iväg. Jag konstaterar att vi bör äta lunch först och åka sen. Maken säger: ” Vi åker så snart vi kan så kan vi äta när vi kommer hem.” Notera att detta var vid frukosten 08.30. Det tar en timme att åka upp. Det tog mer än en timme att montera tält och få allt snyggt.

På vår hemväg stannade vi till hos Lina med familj för kaffe och lite andra viktiga ärenden.Notera att klockan nu var 15.30. Jag hade ätit frukost 08.30. Vi fikar ( dricker kaffe bara ) hos Lina. Hon tittar på mig och säger: ” Mamma! du är inte rolig”. Med det menade hon att jag var en riktigt grinig mamma,sur, tom i huvudet och totalt omedgörlig. Jag hade ingen näring i min kropp. Jag blir helt tilltad i pannan. Det lyser ERROR!! stort i min blick. Hur kunde jag ens gå med på att inte äta innan vi for. Jag kastade mig över bovete knäcket när jag kom hem. Bredde på tjockt med smör och sjutton lager ost ( läs 3 skivor).

Och där och då började vår matlagning. Vi hade bestämt oss för att fixa flera olika rätter, för att göra det lätt för oss i veckan. Jag klargjorde snabbt att vi bör äta innan vi gör alla rätter.Ville inte åka fast för misshandel av make eller varför sitter hon i ett hörn och gungar. Jag är ett levande bevis på att mat är något oerhört väsentligt. Fattar inte en sekund hur jag kunde ha anorexi?

Nu väntar sängen och en tre dagars vecka. Känns helt ok faktiskt.

  

 
Gimodammen ! Ikväll.Magiskt! 

  
Farbror Moltas ikväll. Även han är magisk. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Anorexi, Lina, Okategoriserade, Rullsand. Bokmärk permalänken.

Kommentera

