RULLSAND!2016

Då var vi åter här på vårat eget sommar ställe. Det började bra med 11,4 grader i vagnen när vi vaknade på torsdag morgon. Sen rann vattnet från toaspolningen ut på golvet. Det har visst gått sönder lite. Jag har passerat ” jag blir upprörd av allt åldern” så jag bara konstaterar att: Jaha, ja!. Natten efter hade vi hela 16 grader drygt. Att vakna till 11,4 är friskt. Inte en endaste liten bit hud sticker ut någonstans. I torsdags kväll tog jag en dusch och lyckades tappa båda örhängena. Det ena fann jag på golvet och det andra letade jag ihjäl mig efter. Skön syn: Naken 54 åriga kvinna kryper i duschen och letar. Jag hittade efter en stund örhänget i mitt öra? En rund benvit pärla utan plupp. Idag har jag letat örhängen i Skutskär. Finns inga.

  
Vår dammsugare Siv hade även hon lagt ner sitt arbete över vintern. Påsen i henne var full. Jag köpte nya och lyckades se till att slangen gick av. Maken som kan det mesta kunde även laga Siv. Vi köpte även nya påsar till henne och lyckades köpa fel så idag for jag in till The Skitskär City för att byta. Det var även då jag letade örhängen.

  
Vi har jobbat dygnet runt fram till idag med att få ordning på allt här på vårt lantställe. Moltas och Robban har badat. Robban kommer upp igår och konstaterar att det var 12,9 grader i vattnet och han har tvättat sig i havet. Moltas apporterade vatten termometer och lyckades bita hål i den. Maken tyckte det var lite kallt. Jag badar när det är 20°.

  
Igår tog vi en tur till Handelsboden i Gävle och köpte oss nya hoj hjälmar. Det är viktigt att åka säkert och det är omöjligt att se bra ut i en hoj hjälm. Kinderna kläms ihop så du får duckface vare sig du vill eller inte. Tanten hade piffat sig för en tur till stan. Otroligt orutinerat. Sminket skulle ju inte vara på då jag skulle prova hjälmar. Håret stod som en kvast runt huvudet då det blev så elektriskt. Robban köpte sig en hjälm som är öppningsbar i fram ( integral). Jag köpte en vanlig intergralhjälm. Jag hittade även kevlarjeans och en bombarjacka ( som jag inte köpte). Kära nån vad jag hade kunnat gå bananas i den butiken. Det finns även hoj skor i modell Converse med stålhätta och skydd.

Apropå bananas så hade farmor varit pedagogisk med Flora i helgen. Farmor: – Om jag har ett päron och så får jag ett päron till , hur många päron har jag då? ( Farmor håller upp 2 fingrar). Flora: Tittar på farmor och säger – ”En manan så klart”!

Ikväll är det trubadur afton med Tacobuffé på Rullis. Dit ämnar vi gå. Först en dush och lite piff.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Flora, MC, Okategoriserade, Rullsand, Tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

