Söndags svammel.

I´m alive and a bit confused. Dagarna passerar i ett rasande tempo. Har nu gjort 3 veckors praktik i Öregrund och imorgon går bussen till Uppsala. Där har Kungsgärdets vårdcentral fått den stora äran att låna mig  i hela 7 veckor,  3 veckors praktik och 4 veckors arbete. Skönt att ha praktiken innan så jag kommer in i jobbet. En som ser fram emot att jag kommer är min Lina. Ska bli spännande och intressant att prova någonting helt nytt. Lite pirrig är jag men mest oerhört förväntansfull. Att utvecklas och lära sig är en av de största meningarna i livet. Det är jag helt övertygad om och så kärlek. Massor av kärlek och närhet.

Magen då? Jo, tack den får mig att känna att jag lever. Gick upp en halv tablett så idag äter jag 1 tablett om dagen. Får minska ner efter mina 7 veckor i Uppsala så jag kan åka buss i lugn och ro. Jag ser min tarm som en person utan koordination på ett gympapass. Den går åt olika håll och motsatt håll och det låter, bubblar, hoppar och far. Jag vet att jag får leva med det här resten av mitt liv och ibland suger det. Men jag ämnar inte heller den här gången gå ner mig. Det bli inte bättre av att jag deppar ihop. Istället äter jag det som får mig att må bra och försöker se det positiva jag har omkring mig.

Idag har vi varit i stallet och kikat på Elliot. Det var hästens dag. Flora vågade sig på ponnyridning. Det var stort. Elliot är super duktig på hästryggen. Så roligt att han går sin egen väg.

Ni vet ibland när man vaknar och planerar att idag ska jag göra så lite som möjligt och så plötsligt har du energi för 12. Då går det inte att bara vara stilla. Jag skulle bara vara idag. Det sket sig. Vi valde ju även att vara hemma denna helg och pyssla ute. Nu är altanen rengjord och möblerna kvar i förrådet. Idag hade jag 2 tröjor, långkallingar och dunjacka samt mössa på när vi kikade på ridningen. Underbara maj! Snälla sol kom åter. Jag har köpt nya sommarskor.

Träningsmässigt så är allt väldigt bra och ont. Det går inte en enda dag utan att jag har smärta någonstans. Men när det kommer till träningsvärk är det helt ok. Tips på bra träningsdag är lördag. Vi var i stort sett själva på gymmet igår. Jag hade bland annat marklyft på schemat. Lyft tungt! stod det i programmet. Jag provade 50 kg 3 x 6. Det funkade utmärkt. Snart lyfter jag min egen vikt i marklyft. 🙂 Imorgon har jag ett amrap pass på 45 minuter. Amrap = as many rounds as possible. Jag ska göra squats,boxjump, armhävningar, rodd 250 meter och göra så många varv jag hinner på 45 minuter. Dock endast använda 70% av min kapacitet så jag inte tar slut mitt i allt. Innan passet är över är det även träningen utav bålen i form av elefant gång  och kobran. Nu är det inte så att jag klampar fråm och väser på gymmet.Iställe är det 2 väldigt bra övningar för bålen.

 

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Crossträning, Okategoriserade, Styrketräning, tarmar, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

