Första dagen är avklarad.

Och allt har gått jätte bra. Jag välkomnades med 1,5 timmes introduktion ( Inga-Lill berättade om allt möjligt som sker ). Har eget ( stort) kontor och kände mig oerhört välkommen över lag. På mitt tangentbord låg ett vackert vykort med en Välkomnanade hälsning från alla på Kungsgärdets vårdcentral. Jag har skrivit diktat och jobbat i kassan. Lite annorlunda rutiner mot Öregrund men det är ju det som är roligt, att det är olika. Jag har lärt dem en del nytt och jag har massor av nya saker att lära mig.

När kl var strax innan 14.00 så sa hon år mig att åka hem. Förmodligen var jag extra vindögd då. Dessutom hade jag gått upp före tuppen imorse. Kl ringde 04.45. Halleluja eller nåt.Har man som jag en multi bajsande mage så kan man inte sova till 06.00 om bussen går 06.34. Nu är det så att det går utmärkt bra att gå upp tidigt om jag går och lägger mig i tid. Och det är så mycket lättare att vakna i ottan när det är ljust.Igår kröp jag ner under täcket redan efter 21.30

Lina som också jobbar där har jag knappt sett röken av. Jag är så glad att jag fick möjligheten att byta praktik så jag hinner komma in i arbetet en del innan det är på allvar om 3 veckor. För att inte somna stående ska jag nu rasta farbror och sen träna.Idag landade min sprillans nya, fina rosa iPhone SE hemma hos mig. Elliot ska få den gamla. Jag smsad honom om det och fick svaret : ”OK”. Varpå jag kontrar med att : ” Du kunde skrivit,Tack snälla, söta mormor.” Han svara då Tack bästa mormor och skickar över en emoij i form av en gråhårig gumma. 😀 Jag kontrade med en bajs hög emoij.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i bajs, Bajsa, Barnbarn, farbror, iPhone SE, Kungsgärdet, Okategoriserade, träna, Träna, tränar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

