Morgon tankar!

Sitter på bussen och lyssnar till Kents nya musik på Spotify. Att pendla 3 timmar om dagen har sina för och nackdelar. Jag brukar meditera på min väg in till Uppsala. Idag är det fredag, jag vaknade före? 😳 larmet på telefonen. Vad hände liksom? Idag lyssnar jag på bra musik och skriver. 

När jag väl är framme i stan har jag en 2 km lång promenad framför mig. I gränder och på kullerstensgator vandrar jag med ryggsäck på ryggen. Sista sträckan är genom gamla kyrkogården. Där vandrar jag och läser på vackra, gamla stenar. En del gravar är oerhört vackra. Andra gapar tomma och ser ledsna ut. 

Jag trivs på Kungsgärdet. Allt är väldigt bra. I mitt huvud har jag bestämt att resan in är meditation, rening av själen. Min lugna stund. Promenaden är vardagsmotion och resan hem är sömn. Jag sover med öppen mun och dregel i mungipan. Huvudet gungar fram och åter och Robert får hem en pigg fru när jag väl är hemma. Jag har larmet på varje em så jag inte vaknar i Öregrund 

Mitt största problem just nu är skor. Jag har massor av skor men bör inköpa ett par ” jätte bra att gå i skor”. Jag går raskt genom stan och är rätt varm av mig. Det bör vara en tunn, skön och praktisk sko. Tant får leta fotriktiga och snygga skodon. Smäller det till och blir sommar värme är gympaskor för varma. Att gå i kilklackssandaletter över kullersten är inte den optimala lösningen.

Ikväll är det Rullis som gäller. Avkoppling, vila, kärlek, vin och god mat. 

I veckan hade jag ju ett 45 minuters amrappass. 10 benböj, 10 boxjump, 10 armhävningar och 250 m rodd. Så många varv som möjligt på 45 min. Jag körde 10 varv. Alla armhävmingar på tå 😊. Det innebär även 2500 m rodd. Min kropp är stark. Vi bygger upp mig tillsammans. I nästa pass ska jag ro 1000 m så fort jag kan. 

Ha en bra helg alla. Njut av livet. Se er omkring och insup allt der vackra. Jag såg att syrerna är på gång.

Kram / Anne

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

