Rapport från snuskpottan.

Hemkommen från Rullis mitt på dagen idag. Jag duschade i fredags morse, sen duschade jag ikväll. Ibland är det så skönt att låta kroppen vila från dusch, piff och måsten. Jag gillar att vara lite ”halväcklig”, säger jag till maken. Han var i och för sig lika äcklo han. Den enda som stilat till sig och badat av oss är farbror Moltas. Han luktar nu istället gammal sur socka.Det gör han varje sommar. När värmen anländer börjar Moltas lukta gammal ylle socka som legat blöt länge. Han har massor av underbar tjock päls som han nu börjat fälla ur ordentligt.Jag har borstat ur en del och hade en plan på att borsta honom ännu mer ikväll. Sen fick  jag för mig att måla tånaglarna och det blev ingen hundvård. Jag vill nämligen inte ha håriga tånaglar.

Jag är nyduschad, har rakat benen och armhålorna och Olaplexat håret. Sitter här vid min computeraiser och doftar som en smultronblomma. Vi har tränat oss en lång stund på gymmet och jag fick som avslut ro 1000 m på tid. Jag fick tiden 4.23. Helt ok enligt coachen som är en jäkel på att ro snabbt. Själv trodde jag att jag skulle dö av överansträngning och torr hals. Att ro är väldigt, väldigt jobbigt. Otroligt konditions krävande.En övning som tar överallt. Idag fick jag även ge mig på TGU = Turkish get up.  På tisdag är det dags för Bulgariska utfall och Rumänska marklyft. Jag tränar jorden runt.

Imorgon ringer larmet 04.45. På tisdag är jag ledig. På tisdag ska jag sova länge och sen är dagen tom. Inget inplanerat förutom träning på kvällen eller eftermiddagen. Ikväll är första kvällen då jag sitter med altandörren öppen och det doftar sommar. Jag älskar doften av sommar.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossträning, Make, Moltas, Okategoriserade, Sommar, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rapport från snuskpottan.

  1. Milla skriver:

    Låter kul med jordenruntträning 🙂

Kommentera

