Ledig Tisdag.

Sover till 07.00. Det är länge det jämfört med 04.45. Rastar farbror, pratar med Helena i nästan 1,5 timme i luren. Lunchar, åker till Ö&B och köper ramar, Nu är jag nytränad Svettlana. Maken är på Vätö och reser ett standby tält. Jag har egentid. Ibland är det så oerhört skönt att vara ensam. Att bara få umgås med sig själv. Prata högt för sig själv, träna ensam, laga mat åt sig själv ( Utan mat svimmar tant efter träning).

Jag har vilt letat efter en bild på min mormor som min morfars bror har målat. Jag vill byta ram på den och ha den på väggen. Men den är puts, väck, borta. Någonstans i all bråten på vind ligger den. Min vind är ett kaos. Många av mina skåp är rena röran. Snyggt utåt men kaotiskt inuti.Lite som jag själv är 🙂

I morse satt jag ute i trädgården med min kaffekopp. Kikade på allt ogräs som växer mellan plattor och på andra ställen där det helst inte ska växa. Jag funderade en stund och bestämde mig för att gräs är fint. Det är grönt och vackert.Jag hinner inte med trädgården, hinner inte med så mycket annat heller just nu. Och idag när jag var ledig så bestämde jag mig för att prioritera mig själv.

Sen måste jag få klaga lite. Vem fan snodde värmen. I morse gick jag barbent i klänning ( är så vit så benen ser gipsade ut).Nu är det jätte, jätte kallt och mulet. Strumpor, jacka och långärmat. Jag och farbror ska ut i kylan strax. Sedan ska jag göra en kycklinggryta med kokosmjölk och röd curry. Svettlana duschar när hon kockat klart.

Jag efterlyser också återigen en iPhone! Elliot fick min iPhone 5s då jag köpte mig en SE. Han hinner ha den i dryga veckan och lägger den på laddning och hela skärmen spricker i molekyler. I små, små bitar låg den där och hånlog. Förbannat också. När jag äntligen kunde ge honom en bra ( trodde jag) lur.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Crossträning, Envis tant, Okategoriserade, Styrketräning, Svettlana, tant, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

