Buss tankar del ll.

Godmorgon!

04.17 vaknade min kropp denna ljuvliga morgon. Solen strålar, fåglarna kvittrar och jag fryser knäna av mig. Jag har kjol. Är det sommar så är det. Erkänner att jag har stay ups. Tänker som så att det är varmare när jag ska hemåt.

Dessutom så går jag i rasande tempo genom stan. Upp för hela Carolina backen med raska steg. In genom gamla kyrkogården. Härom dagen kom de körandes i sina kyrkogårds jobbe bilar. En hade regplåten med namnet DORIS. Med stooora bokstäver. Jag har en vän i min klass som numera går under namnet Doris. Hon är lätt förvirrad ibland. ❤️

Igår hade jag med mina stadsvandringar, hundpromenader och gräsklippning gjort ca 8,5 km när dagen var klar. Min man är nämligen trasig i båda knäna och väntar på MRT ( magnetröntgen). Jag har tidigare sällan klippt gräset. Denna sommar ligger det på mig. Jag tycker inte det är roligt att klippa gräs. Det är rent av astråkigt. Jag går där och lyssnar på podd ( Styrkebyrån) och försöker tänka positivt. Det går si sådär. 

Under tiden som jag lallar där inser jag att vi behöver  rensa i buskar, träd och diverse växtlighet. Igår fick jag känslan av att såga ner allt. Det ska vara lätt att klippa gräs. Jag besinnade mig. Fortsätter detta falla på min lott så har vi inom kort en självgående söt klippare.

Nu lutar jag mig tillbaka för en stunds meditation. Är kissnödig redan och har precis passerat Alunda. Det här blir intressant. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

