En helt vanlig

Söndag hos Herr och fru Björklund började i morse med att makan bakade ostbröd efter recept från Åse. Jag slänger ihop 2 plåtar direkt och äter en varje morgon till frukost för att klara mig till 09.30 fikat. Min mat klocka har ringt för länge sedan då. Just nu äter jag en relativt enformig frukost. 2 kokta ägg och en macka på ostbröd. Hela vardagen lång.

Vi har under våren köpt på oss ett intercom till våra hjälmar. Nu ska vi kunna konversera under hojturerna. Vi behöver inte längre skrika till varandra. Jag får hojta av bara helv…då maken är lätt döv.Jag vaknar alltid ett par tre timmar efter Robban som då hunnit montera på allt på våra nya hjälmar. Sen börjar det roliga. Vi ska få igång sakerna. Vi sitter iklädda morgonstassen dvs underkläder och T-shirt med hjälmar på huvudet och hojtar till varandra i vardagsrummet. Min hjälm klämmer dessutom åt överallt så halva håret följde med när jag tog av den flera gånger. Hur vi än parkopplade och flippade och tröck på olika knappar fick vi inget ljud i hjälmarna.

Jag älskar såna här prylar. Älskar nya telefoner och dessa intercom men klarar inte att läsa instruktioner. Får panik av såna. Där satt vi som 2 muppar. Robban som är enveten som få satt och sa med hög röst: Intercom………eller talk Anne. Och jag i min tur skrattade läppen av mig. Jag frågade hur långt bort jag kan vara och jag kunde tydligen traska ner till ICA med hjälm på och prata med honom. I en timme jobbade vi intensivt med att försöka få ordning på allt och ” Voila”!! Det fick vi. Vi var tvungna att logga in oss via nätet och registrera oss mm men sen gick allt som på räls.

Eftersom vi har nya prylar så bör de testas. Vi tog ”Black Pearl” och åkte upp till Rullis för att checka av våra domäner. I förra helgen när vi kom så hade ju förtälts taket blivit en stor hängmatta med vatten. Men nu! nu såg allt bra ut. Vi kunde konversera med varandra hela vägen upp och jag tänkte intensivt ” Inte sjunga nu Anne, inte sjunga”. Inte en endaste trudelutt fick han höra. När vi väl kom hem fixade jag även i ordning så jag kan prata i luren medans vi kör via vårt headset och lyssna på radion osv. Allt vi en behändig app. I do love things like this. Kan också upplysa er om att jag på vårintercom tråd heter ”queen anne”. Någon gång i livet ska det ske.

Min hjälm sen. Den satt så bra när jag provade ut den i butik. Vi shoppar det mesta på Handelsboden i Gävle.Nu, nu sitter den så tight. Jag sa till maken att jag kommer se ut som ett päron i huvudformen när jag tar av mig den. Att åka i 1,5 timme med ny trång hjälm gör lätt ont. Det gör skit ont. Men den ska töja på sig. Jag är dock väldigt snygg i den 🙂 Robban trodde mer jag skulle ha samma huvudform som Janne Långben. Vi ska ner till Västervik i sommar. Har förmånen att få långa lägenhet gratis där. Vackert och njutbart. Då gäller det att hjälmen inte sitter som ett skruvstäd längre.

Under eftermiddagen har vi tränat. Jag körde igenom kroppen efter ett program från Lofsan. 7 olika övningar 4 repetitioner och 7 varv ( finns på hennes facebook sida). På det ett par bål övningar. Otroligt svettigt, roligt och grymt jobbigt. Det har varit en bra helg. Imorgon stundar arbete. Det är 9 vardagar kvar att jobba. Sen har jag 5 veckors semester. Som jag längtar!

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Black Pearl, Crossträning, Envis tant, MC, Okategoriserade, Styrketräning, tant, träning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

