Pruttar, Flora och mormor.

Jag fick ett sms idag. Lina frågade om Flora fick vara här från kl 18.00. Elliot hade ridning i Gimo. Jag ställde in träningen. Är ändå så trött så jag knappt vet hur jag ska orka lägga mig. Flora kom lycklig, kvittrande och sprudlande. Hon är nu 3 år och hon älskar allt som har med pruttar och fisar att göra. Jag är fis mojmoj och pjutt mojfaj och hon sjunger om fisar.

Vi skulle precis äta middag när den lilla damen gjorde entré. Hon åt lite feta ost och berättade att hon längtade efter sin gammelmormor. Jag säger då att:” Du har ju aldrig träffat henne.” Men hon visste minsann att hon sett gammelmormor genom mammas mage när hon låg där. Det var en lucka i magen och hon kunde stirra ut. Hon visade hur hon stirrade. Sen bestämde hon att vi skulle ha picknick på altanen i regnet , under tak.Vår picknick bestod utav melon, lite godis och jag drack kaffe. Hon tjattrade i ett. ( Hon har att brås på).

Vi lekte med Barbie och blåste såpbubblor. Alla Barbie dockor är Linas gamla. Hur många som helst med massor av kläder och skor och hamburgare mm som hör till.Plötsligt tystnar den unga damen och dammar på en armada av fisar. Lät som en kulspruta. Sekunden senare skrattar hon halvt ihjäl sig. Hon fortsätter att prutta på och skrattar kluckande ända inifrån hjärtat. Hon tyckte bokstavligen att det var fantastiskt ” skitkul”.Jag skrattade åt hennes glädje och skratt. Det är tur att vi delvis? växer ifrån prutt åldern.


Nu ska denna mormor som tankat så mycket kärlek och energi hasa sig i säng. Jag har sovmorgon imorgon. Vi gör ett nytt försök med after work. Jobbar från 10.00-17.00. Nu har jag 7 vardagar kvar att jobba innan jag får ta lite ledigt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Som jag längtar. Min kropp och mitt huvud säger bara ”vila”.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, Fis, fisa, kärlek, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Pruttar, Flora och mormor.

  1. Lena Karlsson skriver:

    Åh, så skönt att snart ha semester! Jag jobbar tre veckor till. Hoppas vi kan ses nåt framöver! Kram.

    Date: Tue, 21 Jun 2016 20:11:23 +0000 To: lena.1960@hotmail.com

Kommentera

