Den sista sommaren!


Det slog mig precis att det förmodligen är den sista sommaren med vår farbror. Vi har precis badat tillsammans i havet. Simmat och njutit av svalkan alla 3. Att ha en gammal hund ( han blir 11 i november) är speciellt. Runt honom vilar en aura av lugn. Han är inte lika snabb eller rörlig. Han är glad och nöjd när han bara får vara och ta kortare promenader. Han hör illa och är väldigt påverkad av värmen. Han är precis som en gammal människa.

Vi kommer smulas och gå sönder i bitar den dagen han ska somna in. Han har varit och är en fantastisk individ som gett oss så mycket. Han har jag fått äran att äga för att jag ska förstå hur man tar det lugnt. Han har gett mig så mycket kärlek, närhet och glädje. Nu är han, jag och Robban nöjda för stunden. Ikväll fiskar vi. Han sitter intill sin husse och väntar på napp. Kanske badar vi igen. Kanske lyckas han apportera en aborre. Vi kommer att se till att han med oss har de mest fantastiska stunderna i livet. ❤️

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den sista sommaren!

  1. koftan65 skriver:

    Åh jag minns när ni köpte Moltas. Det betyder att jag följt dig i mer än 11 år, fantastiskt.

    Min Golden blev makalösa 14 år. Sista tiden så hörde han dåligt och bakbenen ville inte riktigt vara med när han skulle in i bilen. Vi fick många fina år och det var jobbigt att låta honom somna in, men det var dags.

    Kram!

Kommentera

