Semester!

Äntligen har jag fått möjlighet till rekreation och vila. Jag har själv valt att arbeta så vi skulle kunna ha en dräglig sommar. 5 veckors ledighet innan allt går igång igen. Schemat ramlade in igår och jag lär inte vara sysslolös. Vår plan var att åka till Grekland i slutet av augusti. Den planen gick om intet. Vi har skola 3-4 heldagar i veckan. Jag kan inte missa så mycket.

Jag har haft 3 bra veckor i Öregrund och 7 lika  bra veckor på Kungsgärdet. Nu har jag alltså 5 veckor av att inte göra så mycket. Jag har inga prestationskrav på den här semestern. Vi har bokat in en hoj vecka till Västervik. Vi ska njuta av vårt paradis Rullis. Jag kommer släpa med mig lite vikter och gummiband till husvagnen men  mest träna med egen kroppsvikt och mycket rygg rehab. Träffade en underbar sjukgymnast på jobbet i veckan och fick lite bassning.Mera bål träning och inte så tungt. Först bygga mera core. Jag tycker jag gjort det så länge men det tar lång tid att rehab träna.

I veckan fick jag även ett var på mina kolesterol prover från Gimovårdcentral. De hade i ”deras ögon” blivit bättre. Läkaren tyckte det var bra att jag börjat äta bra och träna??? Heheheheheh. Vore himla bra om hon läst journalen ordentligt.Det finns inget farligt värde. Jag kommer aldrig äta statiner. Ny forskning visar att sättet att mäta kolesterol värden är gammalt och förlegat. Dock ingen ide att strida om det. Jag äter och lever så som jag mår bra utav. Tänk att det är så skönt att få bestämma själv.

Jag kommer heller inte att blogga så frekvent. Försöker ta en nätvila. Är alldeles för mycket uppkopplad. Njut av livet kära vänner. Det ämnar jag göra så hörs vi alldeles snart igen.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade, semester. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Semester!

  1. Gunilla skriver:

    Så härligt med semester! Själv har jag en vecka kvar att jobba. Gör som sjukgymnasten sa och glöm inte bort att VILA!!!! Ha en skön ledighet!

Kommentera

