Semester med barnbarn.

Så kom då dagen då de fyra små klev in över den trånga tröskeln till vår husvagn. Vi är nu 6 stycken istället för 2. Det är en viss skillnad. En ganska stor skillnad skulle jag kunna påstå. Jag inser att jag numera lever ett bekvämt pensionärsliv jämfört med det som sker här och nu. Det är rätt intensivt att ha en 3 åring omkring sig som vill göra allt eller inget på en gång. Flora sover med mig och morfar i vår 120 cm breda säng. Flora är som en väderkvarn när hon sover. Robban snarkade som värsta sågverket och Moltas höll på att avlida av värmeslag. Killarna dvs Elias, Elliot och Melker delar säng i fram att sova så många i en vagn blir varmt. Moltas flämtade, dreglade och väckte mig 3 ggr under natten. Till slut fick han ligga i förtältet där han slocknade.

Kl 07.30 i morse gick alarmet dvs Flora vaknade.  Sen har vi spelat minigolf, ätit glass, lekt i lekparken, badat, badat och plockat smultron. Där i mellan har det varit lunch, fika och middag. Jag skivade upp en melon halva och hällde upp en påse chips på eftermiddagen. Det var som att mata ett gäng pirayor. De kan äta dessa barn och är man 4 st vill alla ha största biten och mest.

Barnen älskar Rullsand och jag älskar barnen. Jag kommer garanterat vara hur slut som helst på söndag när de ska hem. Men de kommer alltid, alltid att minnas sina somrar på Rullis. Flora har talat om för mig att hon älskar mig men nu saknar hon mamma. Hon fick låna min ”hallo” en stund och glömde mamma. Killarna har badat så mycket i stora vågor så de kräktes av kallsuparna. Elias som är 15 år (snart) älskar att fiska. Han och morfar fiskar ensamma nu i lugn och ro. Flora och jag har yogat tillsammans med Elliot. Minigolfen fick killarna spela. Jag är urkass på det och var protokoll förare. Flora vevade vilt mellan varven.

Morfar i sin tur har varit till Enköping med sina trasiga knän. Gimovårdcentral eller läkaren i Gimo hade missat att skicka remiss på båda knäna och dessutom remitterat Robban till en vanlig slätröntgen vilket han gjorde i Östhammar i juni. Läkaren hade gjort en dubbelmiss. Dock fick han träffa läkaren i Enköping som nu remitterat honom till Magnetröntgen och båda knäna ska röntgas. Robban stackaren har väntat ganska länge nu så vi var måttligt glada här igår. Nu känns det lite som att börja om från början. Jag lider med min man. Han är så begränsad i det han gör och jag ser hur ont han har.

Nu ligger alla tre yngsta barnen med varsin telefon i vagnen. Ibland är det som inte är så bra väldigt skönt att ha. Strax ska Flora bäddas ner. Imorgon ska hon och jag duscha i familjeduschen. Hon i en liten dusch och jag en vanlig. Hon lär ha tid att studera sin nakna mormor ordentligt. Kan bli intressanta kommentarer. Imorgon är jag ensam hela dagen med alla fyra då Robban har ärenden att sköta. Han kommer få ge mig syrgas och första hjälpen när han kommer hem.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

