Barnens beskrivning av

Mormor: Knäpp, tokig, glad, rolig och snäll. Himla bra betyg.

Jag frågade om de tyckte jag var sträng? Och de förnekade det. Jag är nämligen bestämd och har strikta regler. Det uppskattas tydligen.

Imorgon kväll åker de små liven hem. Jag kommer att stå med en tår i ögonvrån och vinka i sorg……..Moahhaahha! Jag kommer röja, dansa lite krigsdans och umgås med mannen i mitt liv. Förmodligen sover jag med dregel i mungipan innan 21.00.

Dessa dagar har varit intensiva, fantastikst roliga och jobbiga. Nu har vi kommit in i småbarnslivet. Flora tvättade håret idag. Det lät som larmet gick på Rullis. Hon fick vatten i ögonen. Hon har konstaterat att jag är gammal överallt. 😀

Killarna badar, äter glass, badar, äter glass och cyklar. De lärde mig vänd tia igår. Vi berätade att det förr spelades klädpoker. Melker undrade om vi kunde spela ”naken Bingo”? Han hade nämligen ingen chans med kallingar och onepiece. Vi berättade att man spelade det som något äldre och de undrade varför?

Morfar tog barnen på en cykeltur idag. Jag fick tid till träning. Alla kom tillbaka och vi dansade vilt på vår altan. Afro, disco mm. Fick in några benböj också. Nu ska killarna strax i säng. lora sover och vi 2 vuxna ämnar sitta ute och prata själva en stund. Elias valde at åka hem igår. Han är snart 15 år? Hur gick det till. Jag förstår att jag inte är den mest spännande individen i hans liv längre. Men vi kramas ännu.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, kärlek, mormor, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

