5 fantastiska veckor

Är över. Jag har vilat mig och laddat varenda batteri i kroppen på många bra sätt. Första veckan umgicks vi med terroristerna.Vi plockade smultron på tråd, badade, åt glass och spelade kort. Sen vilade vi oss lite innan vi for till Västervik på Black Pearl. Vår underbara MC som tar oss dit vi vill. Jag älskar att åka hoj. Älskar att åka långt. Nästa mål någon gång framöver är en tur ut i Europa.

Vi har badat, solat, ätit gott och umgåtts med fina vänner och familj. Jag har shoppat mig lite och hade typ hela garderoben med mig till Rullis och använde 1/8 del. Har bott i bikini och slitna sköna sommar kläder. Jag har läst 3 böcker och jobbar på den fjärde. Jag har mediterat, yogat och fått arbeta livet ur mig på mitt tålamod. När jag promenerar går jag väldigt ( jätte väldigt) fort. Min hund är gammal och min man är halt och har jätte ont i knäna. Jag har fått gå så sakta hela sommaren. Bara när jag tagit egna PW har det gåt undan.

Min rygg har varit hemsk. Vilket har föranlett till att jag bokade tid hos en ny läkare i Gimo. I Västervik hade jag fullt upp med att ta mig ur en stol eller soffa. Vi har vissa dagar varit som Pia & Per pensionär när den ena haltat fram och ojat sig och den andra knappt tagit sig ur en stol eller säng. Men vi har trots detta haft ett bra humör. Kanske inte hela tiden men bra ändå. Nu har tre miljarder prover tagits på mig och allt ser tydligen bra ut utom TSH värdena ( sköldkörteln). De tror att min sköldkörtel angriper sig själv dvs att det är autoimmunt. Precis som Ulcerös Colit.Högre styrka på Levaxinet och sedan bentäthetsmätning samt MRT. Imorgon kickar jag igång styrketräningen på gym igen. Dessa fem veckor har jag tränat i snitt 3 dagar i veckan men väldigt lugnt.

Imorgon är det även dags att åter sätta sig i skolbänken. Ett år till nästan. ( Är klar i maj/juni 2017). Jag längtar efter mina vänner i klassen och ser fram emot att bli färdig medicinsk sekreterare.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i ajajont, Make, Medicinsk sekreterare, Moltas, Okategoriserade, semester, Träna, tränar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

