Huvudet i sanden.

En dag på min semester läste jag Aftonbladet. Det var död, mera död genom mord, drunkningolyckor, klimatkris, superregn, supervärme, fattigdom, svält och verkligen icke positivt. Jag bestämde mig då för att läsa så få dagstidningar som möjligt under min ledighet. Jag valde att istället leva med huvudet i sanden i ett rosa ”LallaLand”. Läste istället Rosengädda och skrattade inombords.

Livet är så kort och består såklart av saker och händelser som inte alltid är rosa gulligt, fluffigt. Men jag kan välja vad jag läser. Jag ser dock på nyheterna emellanåt så jag inte blir helt lost. Känslan ändå att veta att jag kan välja är väldigt skön.

I måndags när jag var trött som ett gnu och satt på bussen tänkte jag: ”Om jag finge vart ledig lite längre”. Sen kom jag till klassrummet och överöstes av glada tillrop och massor av kramar. Vi är en oerhört kramig klass. Och dessa tre dagar i Uppsala har jag skrattat massor. En del av oss har varit väldigt ofokuserade bitvis. Svårt att ta in info när du bara levt i en skönt loj tillvaro ett tag. En av de är jag själv. Men som jag trivs, trots att jag är sopslut efter lektionerna.

Nu har vi ett arbete att lämna in till måndag morgon. Vi arbetar parvis. Känns rätt ok då vi gjorde undan en hel del idag.Om dryga veckan börjar våra engelska lektioner, vilket jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning.

Nu väntar duschen efter ett styrke pass på gymet. Jag fick en så fin komplimang av en tjej idag så det lever jag på länge. Just här och nu känns allting bara helt ok. Det gäller at njuta av de stunderna också.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Livet, Okategoriserade, skolan, Styrketräning, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

