En himla bra dag bara.

Vissa dagar är bättre än andra. Idag har varit en väldigt effektiv och produktiv dag. Jag är jätte dålig på att oplanera mina dagar eller planerar ofta vad som ska ske under dagen men jag jobbar på att få bort det. Sov till 08.00. Sen har jag varit igång i ett. Vi har fått färdigt vårat grupparbete på förmiddagen. Jag har rastat Moltas X antal gånger. Korta, korta svängar. Han är ingen Ben Johnson direkt. Det går fasligt sakta.Jag tänker som så att när jag är febrig orkar jag knappt resa mig ur sängen. Denna sommar har jag fått träna just på att gå väldigt sakta.

De som känner mig vet att jag inte är den lugnaste personen som knallar runt i ett par skor. Nu har jag en hund och en man som bara kan gå väldigt, väldigt långsamt. Maken har ont i knäna och hunden är gammal och skruttig. Jag har många gånger djupandats för att hålla tillbaka min frustration. Jag vet! att de inte kan bättre just nu och jag vet att det är bra för mig att träna på att ta det lugnt. Vissa saker i livet får man liksom till sig.Jag ska tydligen varva ner ännu mer.

Under dagen fick jag för mig att jag skulle städa, vilket jag inte har gjort. Istället gjorde jag en skink och ostpaj samt en tacogratäng. Slängde även ihop en guacamole. Ett st make kom hem till en kvittrande och små dansande fru. Jag har alltid musik på när jag grejar och tar ett danssteg eller 15 då och då. Eftersom vi far till Rullis imorgon hade hustrun kommit på att det nog var bra att träna sig lite även idag. Sagt och gjort. Innan middagen for vi till det lokala gymmet. Det har blivit en favorit plats för mig. Idag var det marklyft och rodd mm som gällde. Idag kändes träningen kanon bra. Det är vansinnigt roligt att träna tillsammans. Robban kan inte träna ben just nu men han klarar att stå på crosstrainern. Idag gick han dryga 13 km på den.Imponerande måste jag säga och jag, jag chockade mig själv genom att jogga i 10 minuter på löpbandet som uppvärmning.

Har faktiskt även bokat en tid till en fysioterapeut i Åkersberga idag. Det är en vän till min bror som ska vara väldigt bra på just trasiga ryggar. Tant här är ju lätt trasig så jag hoppas verkligen det kommer att fungera. Han är ansluten till Landstinget så det kommer att kosta gratis då jag har frikort för tillfället. Jag vill ha en rygg som inte gör ont. För tillfället äter jag 2 Alvedon innan sängdags. Då får jag sova gott. Annars vaknar jag av smärta när jag vänder mig. Det är himla onödigt att gå omkring och ha ont. Skavankerna kommer naturligtvis med åren men jag läste om en tant som fyllde 109 år idag så jag förstod hur långe till jag kan leva.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i bror, Envis tant, Gimogym, Moltas, Okategoriserade, Styrketräning, tant, Tant, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

