En himla bra helg.

Har det varit. Rullis på fredagen. Först in och hämta mina nya glasögon som jag är så nöjd med. Passade även på att beställa solglasögon a ” Hollywood style”. It´s me and the Hollywood fruarna. Igår passade vi på att medverka vid avslutningen på Rullis för alla säsongscampare. Kräftskiva om man ville det och allsång. Och som vi sjöng. Vi hoppade kräftorna och valde att äta ”vanlig” mat. Jag beställde en Caesarsallad. Den kostade 110:- och var den sämsta jag ätit någonsin ( isbergssallad, en kycklingfilé och två gurk och tomatskivor, ingen bacon eller ost). Om jag ska klaga på något gällande Rullsand så är det maten. Det har i år inte funnits något för mig att äta som inte äter pommes och bröd.Det har inte funnits direkt något bra för Robban heller. Där behöver Rullis verkligen spotta upp sig.Nu får vi ha vagnen kvar september ut. Sen är det dags att hösta in och det känns helt ok.

Idag åkte vi hem väldans tidigt. Dags för barndop. Min brorson skulle döpa sin dotter nr 2. Cornelia, Maja kommer det vackra flickebarnet att heta. Vi åker hemifrån i god tid. Kommer fram till Edebo kyrka. Är först på plats med Linas familj som kom samtidigt. Inser snart att vi åkt till fel kyrka. Barnet skulle döpas i Häverö. Edebo var stängt pga mögel. Om jag hade läst kortet ordentligt med inbjudan hade det varit bra. Kastar oss iväg till rätt kyrka och sladdar in 1 minut innan allt ska börja. Jag var lite svettig där ett tag. Mitt kontroll behov är på upphällningen. Ibland är det bra och ibland mindre bra. 😀 Men det var trevligt att träffa alla.

Nu är vi hemma. Vi har tränat och slitit.Jag har lagat god middag. Imorgon börjar vi med Engelska i skolan. I do love English. Moltas var piggare igår. Idag är han helt off igen. Vi funderar så på vad som är fel med vår farbror. Funkar nu inte antibiotikan så kommer det att bli väldigt sorgligt ett tag.Det är jobbigt med oro.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Okategoriserade, Rullis, Rullsand, stress, Tant, träna, Träna, tränar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

