Vår älskade Moltas 20051109-20160826

 

 

IMG_6508-0

Har idag på morgonen fått somna in för gott. Vi har pendlat mellan hopp och förtvivlan en längre tid och igår på min promenaad med Molte insåg jag att det här inte är ok längre. Att ha en hund som ser ledsen ut när vi går och går sakta flämtande efter mig är inte ok. Vi tog gemensamt det mest smärtsamma beslut som kan tas och jag fick en tid idag på morgonen.Vi har tillsammans med familj och vänner gråtit floder och Moltas han bara var glad och viftade på svansen.

Moltas blev 11 år och alla fyra barnen har haft Molte med sig hela vägen och Molte var en fantastisk hund på alla plan. Han var snäll, kärleksfull och gick i stort sett aldrig i koppel. Han gav så mycket kärlek och glädje till så många omkring sig. Jag kommer alltid vara tacksam för att vi fått ha honom i våra liv. Det var han som troget följde mig i skogen när jag joggade. På Rullis badade vi tillsammans sen. Han låg bredvid mig när jag var som mest nere och bara var i min närhet på yogamattan. Han har gett så oerhört mycket och aldrig krävt annat än vår närhet tillbaka.

Vi kommer att sakna honom så oerhört mycket och det är så förbannat tomt.Samtidigt vet jag i mitt inre att det här var det enda rätta. Att skiljas är att dö en smula. Vi älskar dig Moltas så oerhört, oerhört mycket ❤

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i kärlek, Moltas, Okategoriserade, sorg, Vänskap. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vår älskade Moltas 20051109-20160826

  1. svensonida skriver:

    Massa styrekramar. Det känns i hjärtat när jag läser detta. Då vi är djurvänner ända in i själen du och jag är det väldigt tungt när dessa beslut måste fattas. Våra vänner kommer att finnas i våra hjärtan. Alltid älskad – aldrig glömd. Kramar

Kommentera

