Saknad……..

Du är med mig överallt. Dit jag går, dit går du. Även om du inte finns i min närhet just nu.

Du finns i mina tankar, jag kan känna doften utan dig. Jag kan känna din närhet fast du inte längre är hos mig. Din mjuka päls och dina varma andetag. Det var du och jag mot världen. Var eviga, långa dag.

Den trygghet som jag kände på promenader långa som korta. Den är inte längre här. Den är plötsligt borta. Lukten av gammal sur socka som jag suckat över så. Den önskar jag plötsligt tillbaka. Jag saknar den så innerligt så.

Det var dig jag ofta kramade när jag ledsen eller lycklig var. Du tillät det alltid fast du lätt besvärad var.Det var du som tålamodigt följde mig när jag sprang och vandrade omkring. Bara du fick min närhet betydde allt annat ingenting.

Dina suckar när du sov, dina djupa andetag. Dunkandet av svansen varje natt och varje dag. Glädjen när jag öppnade vår dörr. Nu är inget, aldrig mer som förr. Jag vet att du har det bättre att du slipper all den smärta du bar. Men jag önskar så hett och innerligt att du ännu funnits kvar. ❤

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i kärlek, Moltas, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Saknad……..

  1. Gunvor Borgquist skriver:

    Gråter…….Greta och Majamaja är också borta……..Syrran Saga har ett annorlunda löp och haltar……Moltas borta……

Kommentera

