Mormor till 100%

Eftersom de unga tu är på lite rekreation är jag mormor till 100% halva veckan. Farmor och jag delar. Ikväll flyttar jag hem och flyttar in igen imorgon kväll.

Elliot är hemma sjuk, Flora är ledig med mig och Thudor är överallt. Farmor fixade tacos igår. Vi har nu mat i en vecka. Thudors odör sprider sig i rummen så näshåren knorvar ihop sig, som alltid. 

Jag är trött då jag sovit illa inatt och är inte kry. Hostar och känner mig lite klen. Men är lycklig och tacksam över dessa underbara ungar. Vet ni förresten hur länge man kan väcka ett st blivande 15 åring på morgonen? Jag hotade till slut med kall vatten och foton på Instagram. Mogen mormor! 

I helgen var vi på fest. Diskuterade språk och ursprung. En av kvinnorna på plats arbetar inom vården. Hon påstår att jag om jag blir dement kommer att återgå till finska språket. Robban går en spännande framtid till mötes. En förvirrad finsktalande hustru som fiser i ett? Jag föredrar att tänka att jag pratar Svenska och håller tätt samt är proper. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

