Känslan

Av att ha sänt iväg sitt engelska uppdrag till läraren, den känslan. Nu är det bara Latin, Grekiska och Organisation som gäller ett tag framöver. Jag var hemma och kurerade mig själv i måndags då den första föreläsningen var med just Organisation. Klassen hade varit i vaket tillstånd större delen av förmiddagen 😀 sen gick de in i koma.

Själv ser jag fram emot att Lina och Olle kommer hem. Jag älskar att vara mormor men just nu bor jag i kappsäck. Flyttar hemifrån oavbrutet för att dela tillvaro med barnbarnen. Kom nyligen hem efter en natt och heldag i Österbybruk. Farmor och jag är ett himla bra team. Maken är också involverad men jag har tisdagar och torsdagar för hemstudier så det är jag som håller ställningarna när han arbetar.

I morse ringde min klocka 07.00. Alla sov som små nasse grisar vid den tiden. Flora satte sig upp i natt och började knåda mitt lår. Ungefär som om det vore en deg. Hon älskar att ”dega”. Jag sa bara åt henne att lägga sig igen. Hon somnade direkt.Men hon hade väldigt roligt när jag berättade det för henne. Till vardags går jag ensam upp i mitt hem runt 05.30.Det är 2 timmar innan bussen går. Idag gick jag upp 07.00 och klockan 09.00 hade jag fått iväg 2 barn till skolan och ett till förskolan. En var hemma och var sjuk. Själv hade jag duschat, fixat frukost och tagit på mig ansiktet samt rastat ” Pruttor”. Det är nu jag undrar vad jag gör i 2 timmar själv på morgonen?

Flora har idag varit hos frissan. Nu kan hon åter se. Elliot är sjuk sen i söndags och Melker avundsjuk för att Elliot får vara hemma och vara sjuk? Han försökte med feber i morse men hade bara 36.2 °. Elias är snart 15 år och tonåring, say no more. Alla är helt fantastiska ungar. Och jag är dränerad samt laddad med positiv energi. Jag dräneras då jag ger och ger och ger. Men jag får i min tur så mycket kärlek och glädje.Hela mitt bröst är som en enda stor, flod av varm röd kärlek. Jag älskar kärlek.

Ikväll när jag kom hem började mitt andra arbete. Eftersom jag hör till människorna som kräver mycket mat och jag har skoldag imorgon fick jag börja kocka. Nu är frukost, lunch och mellis fixat. Imorgon flyttar jag in till barnen en sista natt. På lördag står glädjen högt i tak när barnen får hem sin mamma och pappa.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Barnbarn, kärlek, Okategoriserade, Thudor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

