I takt med mina studier

Förfaller mitt hem. Jag hinner inte med min trädgård. Har inte putsat fönster på evigheter. De blir bara skitiga till en viss gräns säger min vän Mari.( Vinkar till Mari) . Just nu prioriterar jag skola, träning och att ha kul. Att städa är inte roligt även om det ibland kan kännas roligt då det blir fint. Just nu kan jag skriva mitt namn i det mesta här hemma då det är ett tag sedan jag dammade. Jag som tidigare har varit pedant är numera en bekväm tant.

I och för sig kan det vara skönt att luta sig tillbaka och tänka att ogräs är vackert där det växer. Och dammet är ängla tussar som virvlar runt när jag öppnar altandörren för att få in en nypa luft. Det är inte längre viktigt att allt skiner och är perfekt. Tänk om jag haft det här omdömet i yngre år. Kanske är det så att vi trots allt blir klokare med åren. Värdesätter allt det som är roligt istället och det som ger något. Det ger nämligen inte mig så mycket att rensa ogräs. Min man han vill asfaltera hela trädgården. Ingen gräsklippning alls. Numera är han en rätt nöjd make då jag klippt gräset massa gånger i sommar pga hans onda knän.

Jag fick nog! Det hängde grenar överallt och blommor var i vägen. Jag vägrar klippa och gå i en djungel. Kände hur det kröp i nacken när jag for under buskaget. Vi har röjt och gjort det bra och ska nu även flytta en del blommor. Ett st make ler i mjugg.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Make, Okategoriserade, Städa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

