Oväder de luxe!

Jag sover som en liten gris här nere. Vaknar dock av smärtande rygg ibland och vänder på mig. Inatt drömde jag om ett oväder som slog sönder rutor i huset, träd som flög och jag var så rädd. Det här var det första jag berättade för Robban när jag öppnade mina vackra,blå ögon 😉

Det regnade lätt och åskade på morgonkvisten men det är varmt. Vi äter och bestämmer oss för en promenad. Robban har åkt lite hoj innan och jag läst terminologi. Vi har hyrt oss en scooter ( de säger så här) i en vecka.Vi går sakta och bara njuter. Hör åskan på håll och känner regnet som kommer. Går in på en Super Market och upplever därifrån det värsta oväder vi någonsin sett eller hört. Det blixtrar i ett, regnet vräker ner ( går ej att beskriva). Vägarna är floder och det kommer luftmadrasser och badringar flytandes. Plötsligt börjar det hagla. Det är stort som golfbollar men platta.Ljudet och vinden samt hela ovädret skrämmer livet ur mig. Damen på affären säger: You have to spend your night here. Och jag tänker ” över min döda kropp”. Vi beställer en taxi hem när det lugnat ner sig och ser ett övergivet Malia med träd och grenar överallt samt floder till vägar. Min dröm blev en sanndröm. Men vi mår bra och nu skiner solen igen. 

Det var verkligen som ett väder man ser på film, apocalypsen, total undergång. Helt otroligt kraftfullt. Och där stod jag i sollinne, shorts och bikini. Funderade på att simma hem ett tag. Annars är orten och platsen helt ok. Men sa_an så små vi är när det gäller vädrets makter. 

Dock måste jag gnälla på att de röker inne i hotellrestaurangen. Idag slog de dessutom igen rutorna runt om = kuvös. Det är uräcklo!!! Hela jag stinker fimp. Vi åt lunch här. Det borde vara förbjudet , helt förbjudet att röka inomhus. 

Nu dusch, piff och middag. Hittills har vi bara ätit väldigt bra mat ☀️

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

