Alltså jag har

Hostat i 4 veckor. Innan vi åkte till Kreta var jag till farbror doktorn och hade bra värden och inga tecken på annat än virus. Nu är hostan djupare, jag hostar ibland så jag nästan kräks och igår på planet fick jag galet ont i örat. När vi gick ner för landning så kom smärtan som från ingenstans. Kändes ungefär som när jag var liten/yngre med 2000 öroninflammationer. Väntade nästan på att trumhinnan skulle spricka. Och sen! blev tant lomhörd. Hörde ingenting på vänster öra.

Vi var hos Lina på middag igår och där fick jag åter rådet att tryck utjämna. Det höll jag sedan på med hela kvällen igår och idag känns örat mycket bättre. Nu är hörseln tillbaka men det gör fortfarande lätt ont. Jag är urless. Har tränat 1 gång på 3 veckor. Vill ha mitt liv tillbaka.

På planet hem igår hamnade jag bredvid en kvinna jag aldrig sett. Vi började prata. Pratade om Grekland om våra resor och om hurvida vi skulle arbeta idag. Jag berättar då att jag studerar och inte börjar förrän 13.00 idag . Hon undrar vad jag läser till och jag berättar även det. Varpå hon utbrister: ” Du skojar!”. Hon hade arbetat som medcinsk sekreterare i 17 år och var även handledare för studenter ute på LIA i Eskilstuna.Hur stor är den chansen liksom?

Nu är vi alltså hemma med allt vad det innebär. Det är nu jag försöker andas lite lugnare då mitt system går igång i 190 knyck bara jag åker in på infarten till vårt hus. Hittade genast på 200 saker att göra och sådant som bör göras. Tjatar, är irriterad och får spunk på mig själv. Det första vi ( Läs maken) får ta tag i när han känner sig ok efter op är värmepannan. Vi har 33 gradigt vatten i huset. Att duscha går snabbt. Att vakna till 17 grader inomhus är otrevligt. Detta lär inte bli en billig historia men sånt är livet.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i ajajont, Hosta, jagjagjag, Make, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

