Det är…………..

Kaffets dag idag. Det gillar jag. Jag har tenta i Ekonomi och Organsiation imorgon. Det ogillar jag. Min man är ny opererad och jag är sjuksköterska, hushållerska och ibland arg tant. Det gillar jag också.Han är en fantastisk man så jag pysslar om honom så gott jag kan. Hans ben är enormt , jätte svullet. Har aldrig sett något liknande. Det ogillar jag. Eftersom vi båda är positiva till sinnet så har vi bestämt att det kommer att bli jätte bra. Det gillar jag också.

Det var inte bara menisken i makens knä som var trasigt. Knäskålen satt fel så de har rättat till det och skurit i mjukdelarna. Men det ska bli bra så är det bara.

Tentan vi har suger fett och jag känner mig som Anne 14 år. Jag är trotsig, kaxig och lätt arg. Vi har drygt 600 sidor power point att titta på. Ämnet har varit så trist så jag ritat ihjäl mig på lektionerna. Allt för att hålla mig vaken. Föreläsarna hade inte förstått att de skulle ge oss en tenta på detta. De visste inte ens själva hur det skulle gå till. Men för att få godkänt i ämnet så bör vi ha ett kunskapstest. Det blir flervalsfrågor. För mig blir det då ole, dole, doff……..Det ogillar jag men den här gången kan jag inte bättre. Jag kan för mitt liv inte förstå vad vi ska ha för nytta av det här i vårt kommande yrke.

Nu ska jag tant duscha sig så hon doftar gott. Sen ska maken serveras lunch. Efter det är det åter dags att bläddra i anteckningarna. Vi har en hel massa att göra i skolan just nu. Ett tal ska hållas på 4 minuter på tisdag. Jag ska prata och argumentera för något . Har nästan bestämt mig för ett ämne. Tar något jag är hyfsat bra på. En inlämningsuppgift, reflektion på en film om kroppspråk ska in och en tenta i terminologi med 3 miljarder ord att hålla reda på  Latin och Grekiska. Det är morfem, prefix och suffix. Det är räkneord och ord och röntgen, professioner m.m. Jag känner att jag lever och det gillas och ogillas. Jag har svårt att hitta ett lugn i allt detta.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Make, Okategoriserade, studier, surtant, tant, Tant, Tant Asta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

