Lite tankar…….

Det är ofta i kriser eller sorg som vi inser hur sköra vi är. Och det är väl tur att vi inte tänker på det hela tiden. Livet är glädje, sorg, längtan, förväntan och alldeles,alldeles underbart och jobbigt.

Idag har jag promenerat runt på de stigar vi gick Moltas och jag. Det är oerhört intensivt i skolan just nu och mitt huvud behövde vila sig lite. Samtidigt är jag inne på vecka nr 5 med grym hosta och förkylning. Ringde vårdcentralen och blev ordinerad honungsvatten. Frågade om whiskey funkade bra? Idag är jag trött. Trött på att inte vara i form.Som grädde på moset har magen rasat. Jag vaknar, öppnar ögonen och springer till toan varje morgon. En del snorar ur näsan och jag tydligen ur tarmen. Hela kroppen är liksom ur fas. Men jag är inte deppig, inte ledsen, bara trött.

Mina tankar går till de människor i min närhet som just nu har sorg. Det gör så oerhört ont att mista någon man älskar och håller av. Men vi är ämnade att klara även det, även om det inte känns så för stunden. Kärlek till er. ❤

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i glädje och sorg, kärlek, Livet, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

