Lite gnäll och annat

Jag har tidigare skrivit om att jag är förkyld och hostar. Och ja! jag gör det fortfarande. Idag är det värre än på länge. Är faktiskt ganska slut. När jag ringer till Vårdcentralen får jag till svar att : Drick honungsvatten. Nu börjar jag bli orolig då det inte ger sig. Varje dag ser jag fram emot att känna mig bättre och orka träna och leva som jag är van att göra. Jag vet att det fins de som har det mycket värre men det här är fan inte ok. Imorgon går jag in på 6:e veckan.

Vi är ett fantastiskt trevligt par just nu. Möt Olga och Olov 98. En snorar, hostar, snörvlar och suckar och den andra ligger i sin ”Man cave” med benet i högläge. Lina tog hans stygn idag. Hon har aldrig sett ett så svullet ben någonsin.

Mitt i detta så har jag tenta och en redovisning på måndag samt en tenta på onsdag. På onsdag är det en stor tenta i Latin och Grekiska. Det har jag nog ordat om förut. Hur kommer det sig att jag med lätthet kommer ihåg ord som: Magnus Glans = Stort ollon. Men inte väsentliga saker som jag ska kunna denna onsdag. Magnus glans läste vi om förra terminen.

Nu ska den här tanten fortsätta studera. Sen ska här duschas och piffas och avnjutas en enkel middag. Jag är inte bara usel sjuksköterska. Jag är hushållerska också ;).

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, man flu, Okategoriserade, plugga, tant, Tant, tenta, Tenta Ångest. Bokmärk permalänken.

Kommentera

