Nässkölj, mjukisar och adoption.

Ni vet när man vaknar på morgonen och tänker : Ååååå, idag känns det lite bättre och så är det tvärtom, då kan man bli lite lätt sur.Mina bihålor mår bra nu. De har inte en chans att klägga ihop sig efter mitt idoga sköljande. Alla som inte redan gjort det, gör det! Köp en nässköljar spruta. Det är min absoluta favorit och efter man nyttjat den varje morgon är näsan kliniskt ren en liten stund.

Nu har jag istället börjat hosta igen. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. En tanke var att jag går ner och river av ett riktigt svettigt träningspass. Endast för att få skiten att skrämmas bort eller bryta ut på riktigt. För jag är inte så sjuk att jag inget orkar. Min svärfar föreslog att jag skulle basta en timme eller så. Nu är jag född finne och har tillbringat mången timme i en Sauna i min barndom. Men jag gillar inte bastu så vidare värst och inte har vi någon heller. När jag var barn och bodde i Finland bastade vi ett par gånger i veckan i en bastu vi hyrde. Då var det bara vår familj. Sen fanns det tillfällen när mormor tog mig med till en allmän bastu. Där fanns massor av nakna tanter i vattenångorna och jag hamnade liksom i rumphöjd. En traumatisk upplevelse från barndomen. Nakna tanter i alla åldrar och Anne 3 år en tvärhand hög. Men vi hade det mysigt mormor och jag. Hur hamnade jag nu här?

Jo, jag skrev om detta virus jag dras med sen den 3/9-16. Jag har provat allt nu. Någon som har något tips? Igår vilade jag till och med hela dagen. Gick i mjukiskläder och försökte njuta av att inget göra. Den första halvan av dagen hade jag massa mantran i huvudet. Hur jag behövde tvätta, duscha, laga mat osv. Men det försvann i och med att jag låg kvar i sängen och bara slö glodde på teven. Missade Grey´s i onsdags. Såg det igår. Kollade även på flera avsnitt av hemliga journal utdrag av läkare. Helt galna saker som hänt på riktigt i England eller USA. En man kom in med en kofot genom huvudet och överlevde utan större bieffekter. grey´s börjar tappa stinget. Det börjar bli för mycket nu. Kanske är jag färdig med det programmet.

Så där låg jag och gjorde ingenting och inte gjorde det ont heller. När kvällen kom var det bara att borsta tänderna och somna. Jag ska öva mer på den biten tänkte jag. Att bara vara är något av det svåraste jag vet och väldigt underskattat.

Sen har jag i helgen firat med mina goda vänner att de blivit farmor & farfar.Min fina vän Maritha har blivit farmor till en liten flicka från Taiwan. Hennes son Tobias och hans fru Lina ska äntligen snart få hämta hem sin lilla tjej. Maritha grät och jag grät och det är helt fantastiskt härligt så mycket kärlek det finns. Hon kommer att få ett par helt underbara föräldrar.Att få barn är inte alls självklart för alla. Så det är tur att det finns andra utvägar att bli förälder på. ❤ Grattis här med till hela familjen.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i adoption, barn, Envis tant, Grey's, nässkölj, Tant, Tant Asta, Vänner, vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

