Vila sig lite då.

Så kom då dagen då hon var tvungen att stanna upp och vila sig lite. Jag vaknade upp och kände mig rent risig. Åkte till Öregrund för att jobba. Bokade mig en läkartid och blev ordinerad vila. Innan det togs både CRP ( snabb sänka) och så topsades jag i näsa och hals. Sänkan var normal men tant är trött. Jag åkte hem och ska nu utöva något av det svåraste jag vet: Vila. Vila för mig blir skogspromenader, umgänge med familj och läsa böcker. Jag ska fika med Lina och meditera dagligen. Det har jag i stort sett gjort annars också men jag har som sagt var haft svårt att vila.

Innan min hemfärd mötte jag två damer på arbetet som delade ut små biblar ur en korg. De välsignade mig och försåg mig med en liten vit bibel. Kanske såg de något jag själv missat? De sa sig komma från Gideonerna. Påminner lite om Minionerna men dessa tanter var inte gula. Så nu är jag både undersökt och välsignad. Nu kan det banne mig bara bli bättre.


Idag har jag också pratat med min husläkare som jag haft sedan jag var ca 26 år ung. Han går nu i pension. Många olika åsikter har jag hört om honom men vi har alltid kommit överens. Jag har inte alltid varit nöjd men även påtalat detta i så fall. Jag kommer sakna honom då han kan min sjukdomshistoria och vet en del om mig. Livet är utveckling och ger oss nya fräscha möjligheter. Hej Öregrund! Ni får nu en ny listad patient. 😀

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, meditation, tant, Tant Asta, vila. Bokmärk permalänken.

Kommentera

