Gollum med tarmproblem.

När du vaknar jätte tidigt på morgonen utav att din älskade make får ett sms fån sin vän ( 05.10) med orden : Gäddorna ska upp eller nåt sådant. Men du lyckas somna om. En stund senare har maken glömt en del prylar så du vaknar av hans pysslande och hoppande med kryckorna. Han är ute på sin årliga ” Gubbhelg med fiske”. Du resingerar och stiger upp för att assistera. Inte lätt att göra vardagliga saker med kryckor. Vinkar av maken och inser att du är sketa hungrig. Fixar en kopp kaffe och ett ostbröd.

Dessförinnan vaknade jag utav hemsk värk i höger kind/tandrad. Jag har fått inflammation i höger bihåla. Jamen! varför inte. Vi kör båda vet jag. Innan du fått ordning på frukosten har din mage kraschat och det innebär att du inte hinner in på toan i tid. Där och då var jag färdig att bryta ihop. Lina ringer och jag gråter krokodil tårar a la Lilleskutt.Jag är sällan uppgiven och ledsen men idag gick det inte. Kära virus. Nu får du gärna vika hädan från min arma lekamen.

Ett tag var jag inne på att höja Imurelen ett snäpp. Kanske är det så att min kropp behöver lite cellisar för att fungera normalt. Men cellisarna gör så jag ska akta mig för solljus. Jag och Gollum liksom. Jag är dock något stiligare och har lite mera hår. gollum2

Jag dammar mitt hus och poppar bra musik för att få tankarna att skingras. Går ut och hämtar posten och har fått ett brev ända från Finland. Hela jag ler som en sol när jag går in och öppnar brevet innan jag fått av mig jackan. Jag har blivit med brevvän. Så otroligt roligt att skriva som man gjorde förr.För att inte tala om hur roligt det är att få ett brev. Att läsa, humma, nicka och le som ett fån för sig själv.  ❤

Imorgon ska jag umgås med en annan kär vän. Vi ska prata djupa saker, ytliga saker och roliga saker. Vi är bra på att avhandla det mesta. Nu tänker jag åka och tanka energi i Österbybruk. Flora ska få en liten Hello Kitty dator av mig som jag fyndat på köp och sälj.Ikväll ämnar jag vara så stilla som möjligt i min soffa. Bara vara ………..

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i bajs, Envis tant, racerbajsa, Tant, Ulcerös Colit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

