Shopping, meditation och snoreri.

Under mina levnadsår har jag shoppat månget plagg från den berömda kedjan H&M. Men nu har de gått helt bananas. Jag hittar ingenting fint där längre? Är det pga min ålder eller för att de helt enkelt blivit konstiga. Billigt blir det här hemma så maken är glad.

Hur mår jag då? Jo, tack inte bra. Jag vet inte vad det är för aggressiv bakterie som anfallit mitt immunsystem. Jag har idag gått in på 4:e dagen med antibiotika och skiten vill inte ge sig. Lite har det lättat i bihålan men jag är mera förkyld idag och så otroligt klen. Ska bli spännande att komma igång med allt när kroppen behagat läka ut.

Ibland tänker jag som så, jag har haft bråttom och gjort massor de sista åren i mitt liv. Eller en väldigt lång tid egentligen. De senaste 2 åren har jag dragit ner min träning till mera styrka och på en mycket lugnare nivå. Jag mediterar, yogar och är på gymmet. Nu kan jag endast meditera och promenera ( har inte ens gjort det på 2 dagar) alltså promenerat. Meditation kan jag utöva överallt. Att landa i lotus position och gå in i sig själv är underbart. Är det åter meningen att jag ska lugna ner mig några hekto till? I såfall ber jag om ett annat sätt att visa det på. För nu vill inte den här kroppen ha det här längre.

Jag har ringt min praktik och sagt att jag blir hemma veckan ut. Imorgon åker jag en sväng till Uppsala för att mäta mitt skelett. Jag vill där ha enbart positiva besked. Samtidigt så är jag medveten om att många års bantning , rökning, kortison och UC inte ger den bästa målbilden. Jag är en krigare på många sätt. Ibland känns det som att jag krigat hela mitt liv. Och allt handlar bara om att få må bra. Hade jag en gång i tiden lyssnat på den profesionella skaran av människor runt omkring mig hade jag varit förtidspensionär. Vilken tur att jag inte lyssnade. Sedan hade jag turen att hamna bland en massa kloka människor som peppade mig på bästa sätt.

Idag ska jag boka mig en klipptid, gå en promenad hur kallt det än är, bra kläder ni vet. Sen ska jag meditera och önska mig en bättre hälsa. Jag kom till den här jorden med en B kropp och ett A huvud. En väldigt spännande kombo.

Ps. Jag slutade röka 1994.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, meditation, Shopping. Bokmärk permalänken.

Kommentera

