Lördags chill!

Godmorgon världen.

Solen gnistrar i snön, det är -8 grader och jag ser fram emot en skön promenad. Vi skulle åkt iväg till min fina vän Eva idag men hon är tyvärr sjuk. Krya på dig <3. Istället hamnade jag här en stund innan jag ska ta på mig ansiktet. Maken som numera går under namnet dr.House ( går med en krycka) somnade precis i soffan och drar timmerstockar så det sjunger om det.

Min mage har fullständigt sagt upp sig idag. Kan bero på att jag åt tacos igår. Tacos är en favoriträtt enligt mitt huvud men inte enligt min kropp. Jag är ganska övertygad om att min mage inte varit som den är idag eller som den varit i 100 år om jag hade fått växa upp i en normal miljö. Magen hänger ihop med alltet i våra kroppar. Idag vet man att tarmfloran påverkar våra hjärnor. Jag är oerhört intresserad av just den biten. Just nu känner jag att det vore väldigt skönt att köra en fullständig tarmsköljning. Rena hela systemet och sedan addera ett livsmedel i taget. Bort med alla medcicner utom mina D-vitaminer och Omega 3 osv.

Nu är det ju så att Tant här här till en de hungrigaste varelserna på denna planet. Att gå omkring på Psykiatrin och inte äta skulle nog sluta med att jag hamnade åt helt fel håll. Jag är nämligen ilsken och gråtmild när jag är hungrig. Men på riktigt! Att äta bra mat och börja från noll är min tanke. Jag får testa det runt jul. Och nej! jag är inget fan av julmat. Inte alls faktiskt.

Idag är jag väldigt neutral i mitt skrivande. Jag orkar inte och vill inte skriva om mina upplevelser varje dag. Jag är ju trots allt den glada och positiva person jag är idag. Jag ältar inte allt hela tiden. Dock får jag flaschar om det dagligen.Men jag är stark och jag ge rmig själv tillåtelse att vara svag.Jag har en god vän som alltid säger att man ska vara snäll mot sig själv. Jag är bättre på det också.

Ta hand om er och ut och njut av solen.

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, tant, Tant, Tant Asta. Bokmärk permalänken.

Kommentera

