Tiden och så lite särlek. 

Tiden rusar vare sig jag vill eller inte. Just nu är min tid väldigt trött. Jag somnar överallt känns det som. På bussen till stan och på hemvägen. På yogamattan, sittandes på golvet. Jag vaknade när jag vickade framåt? Jag är november trött.  Känns det igen? 

Igår fick jag blommor av min man. Det sker sällan. Jag blev väldigt lycklig. På det for vi och köpte sushi. Händer sällan. Dock smakade det konstigt. Inte gott som det brukar. Ätligt, ja men inte super gott. 

När vi kom hem kom jag att tänka på städning. Vi dammsuger väldigt sällan mot när Molte levde. En 36 kilos Golden kille drar in en del sopor, sand och grus. Och plötsligt kommer jag på att vi inte torkat golven sen i september 😱. Det är alltid maken som torkar golv och jag dammsuger. Maken är opererad i knät. Han har inte kunnat städa alls och frun har glömt det där med golv skurande till 100%.  Lort Loppan her self började skura toan och nu är även golven rena. Maken haltade runt och fixade detta. Han ligger just nu på jätte plus. Det är särlek det ❤️

Han är för övrigt en sömngångare, sparkare, lever rövare. Jag vaknade härom natten av att hela sängen skakade. Han ligger på rygg och sparkar vilt. Jag försöker väcka honom då han sparkade mest med det opererade benet. Han var svårväckt. Jag klappar, pratar, tjoar och får lite kontakt. Han svarar: ” Jag ligger i skogen och någon trampade på mig”.  Han lugnar ner sig en stund och börjar om. Dagen efter när vi pratar och jag berättar säger han att knät mår bättre 😉. Han minns att jag sagt något. Men drömmen minns han inte. 

Imorgon är dagen då jag (likt min bror när han ska till tandläkaren)blir Anne 5 år med propellerkeps. Jag ska på mag/tarm och bli undersökt där solen aldrig skiner. Önska mig lycka till. 

Sen har den här tanten tänkt belöna sig med ett par skinnbyxor. Maken ska vara lika övertygad om det som jag först. 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

