Lite arg då.

Nu är undersökningen ( den lilla) gjord. Det innebär att de går igenom hela första delen av ändtarmen och en bit upp i sigmoideum. Det var väl inte en höjdare direkt och det såg rent för djävligt ut där inne. Jag fick inga droger och hade möjligthet att kika på en skärm samtidigt. Jag har en inflammation i ändtarmen och förmodligen även en bit upp. Det fanns tecken på det. Så nu måste jag snarast in på en koloskopi. Man går då in i hela tjocktarmen. Instrumentet är jätte långt och undersökningen vidrig. Jag vill bli sövd. Läkaren tycker inte det. Jag grät som en bebis idag. Jag har begärt massor av droger till  undersökning. Hon har lovat och skrivit det i journalen.Det var lång kö till undersökningarna som görs när man är nersövd. Men är jag vaken får jag en tid rätt snabbt.Jag ska vara så drogad så jag inget fattar.

Nu är jag inte dödssjuk men idag tillåter jag mig själv att bryta ihop och komma igen. Jag vet nämligen hur sjuk man kan bli i UC:n.Ny medicin sattes in lokalt från ikväll och ny medicin diskuteras efter undersökningen som komma ska. En medicin som inte  sabbar min hud.Just idag känns det jävligt orättvist. Det är bra nu! Tack! Jag har fått min beskärda del av livet. Jag ska vara frisk, glad och leva loppan har jag tänkt. Med leva loppan menar jag umgås med fina vänner, familj och njuta av skola samt arbete, träna och pilla navel.

Tack, Jenny för att du kom och kramades. Jag behövde det verkligen där och då. Tack alla för alla tummar och Lycka till. Det är fortfarande inte synd om mig. Jag kryper bara ner under täcket en stund, svidar om och går till gymmet sen. Pumpar musklerna och njuter av att leva.

Ps. Nu är jag än mer värd de där skinnbyxorna. Så är det bara.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i bajs, Djävla skit, kärlek, Ulcerös Colit, vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

