En bra lördag.

Har jag haft idag. Den började med en ”sova länge morgon”. Jag vaknade 08.45, maken hade åkt iväg och jagat. Tassar upp och fixar en bra frukost som bestod av hembakt, glutenfritt bröd och ägg samt en smoothie på kokosmjölk, avocado, blåbär, banan och citron. Jag hade även lovat en kollega från Öregrund att vara med på en intervju via telefonen gällande livsstilsförändring. Vi pratade i ca en timme i telefonen. Otroligt givande samtal. Intervjun var nog den kortaste biten, vi avhandlade en hel del andra ämnen. Nya möten och kontakter med människor är nog bland det bästa jag vet. Jag vet att vi växer genom möten. Vi lär oss av varandra. Tack Annika för idag. 🙂

Vi kom att prata om övergrepp och hur svårt det är som medmänniska att bemöta just detta. Vad säger du till en person som tar upp det infekterade ämnet? För hur det än är så är det ett tungt och svårt ämne. Ni som funderar på vad ni ska säga till mig,. Ni kan sluta fundera. Jag är jag,samma vanliga Anne som alltid. Har ni frågor så fråga. Jag svarar på det jag kan och vill svara på.Sen vill jag och tycker att det här ska fram, upp och ut! Detta ska belysas och pratas om utan skam och skuld. Vi ska helt enkelt ta upp det för att bli av med det. Hjälpa så många barn som möjligt och förhindra att det sker gång på gång.

Det som värmde mitt hjärta extra idag på förmiddagen var dessa ord: ” Du är fantastisk Anne”. Och vet ni det är jag. Den känslan tog jag med mig för resten av dagen. Jag behövde de orden så väl just idag. Igår hade jag panik och var skräckslagen över den undersökning som komma ska. Nu har jag vänt det lite grann. Jag är fortfarande rädd men inte i panik. Jag ämnar se till att vara så drogad under undersökningen så jag nästan sover. Hon skrev ” generöst med lugnande i journalen (läkaren)”. Robban ska hålla mig i handen.

Under dagen har ja gäven hunnit promenera med min Maritha, tränat lugnt och länge på gymmet och tittat på Så mycket bättre. Att jag pratat med Lina åtminstone ett par gånger idag hör till det dagliga. Vi har en oerhört bra och nära relation. Nu väntar John Blund. Imorgon är en ny dag med middag hos älskade bror.

 

 

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i övergrepp, bror, lillebror, Lina, Räddavarendaunge, Styrketräning, träning, Träning, Vänner, vänner. Bokmärk permalänken.

Kommentera

