Om man väljer……

Sina ord väl så kan det hända att det blir som man önskar. Jag kommer att bli nedsövd. Diskussionen var inte speciellt lång. Jag berättade hur jag kände och vad jag varit med om. Jag förklarade att jag mentalt vet att det inte är farligt men min kropp går i full beredskap. Hon hann säga ok innan jag var färdig med frågan.

Jag kommer att bli inlagd dagen innan. Sen får jag sova under själva undersökningen. Och det är jag så oerhört tacksam över. Lättnaden var enorm. Faktum är att sen jag skrev om min barndom och övergreppen så har det börjat lätta i hjärtat på många sätt. Jag borde ha börjat prata för länge sen. Men jag var inte färdig då.

Ikväll har jag åter tankat Flora energi. Vi har hängt tillsammans med en skål ostbågar i knät och en film på teven. Vi har haft kuddkrig och hon har sagt att jag ser ut som ett spöke :D. Jag vet inte vad det är med mina barnbarn och kuddarna i soffan men de ligger överallt när barnen åker hem . Jag tyckte det var tråkigt att hon åkte och hon sa:” Men mojmoj! jag haj ju vajit häj länge” <3.

I vårt hus har värmepannan gått sönder såhär lagom till jul. En nätt liten utgift på en sisådär 60.000:- . Vi har bergsvärme. Igår  bestämde sig även tvättmaskinen för att ge upp. Förr i världen hade jag ojat mig och haft panik. Nu tänker jag stilla: ” Jaha, ja”. varför lägga energi på det. Det ordnar sig. Det är inte det roligaste som kan hända men det är tur det är varmt just nu när maken ska byta panna.

Om annes

Kvinna,mamma,mormor,maka,envis och positiv samt livsnjutare. Älskar att träna,åka hoj,läsa och att vara mormor.
Det här inlägget postades i Envis tant, Flora, glad, kärlek, tant. Bokmärk permalänken.

Kommentera

